facebook web

Wysyłasz newsletter klientom? Sprawdź, jak uzyskiwać zgody na jego przesyłanie po wejściu w życie RODO

Zgodnie z przepisami Rozporządzenia Ogólnego o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które wejdzie w życie w maju 2018 r., aby móc wysyłać newsletter do klientów, firma potrzebuje ich zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów marketingowych. Co istotne, musi ona zostać udzielona dobrowolnie i nieprzypadkowo.

„Bardzo ważne jest to, żebyśmy pamiętali, że nie możemy uzyskiwać zgody poprzez checkboxy, które są zaznaczane automatycznie. Oczywiście podmioty przestrzegają tego już w tej chwili, natomiast RODO bardzo mocno tego wymaga. Zgoda musi być dobrowolna i wyrażona w sposób jednoznaczny, przez podjęcie konkretnych czynności” – mówi w wywiadzie Magdalena Kot, radca prawny z kancelarii LAWMORE.

Pamiętajmy, że zgodnie z RODO każda udzielona zgoda na przetwarzanie danych osobowych dotyczy konkretnego celu tego przetwarzania. Jeśli podmiot chce wykorzystywać otrzymane dane w innym celu, potrzebuje na to kolejnej zgody. Poza tym osoba, której dane są przetwarzane, musi mieć możliwość cofnięcia swojej zgody.


Źródło: infoWire.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...