facebook web

Facebook wprowadza w Polsce przycisk „Przekaż datek” dla łatwiejszego organizowania zbiórek charytatywnych

Facebook udostępnił w Polsce funkcję o nazwie „Przekaż datek”, która ma umożliwić finansowe wspieranie przez użytkowników zbiórek na cele dobroczynne prowadzonych przez organizacje pozarządowe. - Jestem przekonana, że nowe narzędzia pozwolą na efektywną realizację celów statutowych i lepsze niż kiedykolwiek działanie na rzecz wspólnego dobra - podkreśla Agata Kornhauser-Duda, Pierwsza Dama RP.

 
Przycisk „Donate” od pewnego czasu funkcjonuje na Facebooku w Stanach Zjednoczonych i kilku wybranych krajach pozwalając na bezpośrednią wpłatę datków na cele charytatywne podczas akcji społecznych organizowanych w serwisie.
 
Teraz podczas konferencji w Warszawie Facebook poinformował, że nowa funkcja o nazwie „Przekaż datek” będzie dostępna także dla polskich organizacji pozarządowych (NGO) korzystających z serwisu jako kanału komunikacji.
 
W trakcie spotkania zaproszona na nie Agata Kornhauser-Duda, Pierwsza Dama RP podkreśliła znaczenie nowego narzędzia oraz mediów społecznościowych w skutecznym funkcjonowaniu NGO.
 
- Obecność trzeciego sektora w mediach społecznościowych i internecie jest niezwykle potrzebna - zaznaczyła Agata Kornhauser-Duda. - Jestem przekonana, że nowe narzędzia pozwolą na efektywną realizację celów statutowych i lepsze niż kiedykolwiek działanie na rzecz wspólnego dobra.
 
Przycisk „Przekaż datek” umożliwia zbieranie funduszy na Facebooku na rzecz organizacji pozarządowych na kilka sposobów:
 
Przycisk „Przekaż datek” we wpisie
Zarówno ludzie jak i strony na Facebooku mogą teraz dodać przycisk „Przekaż datek” do swojego wpisu, aby szybko zebrać dotacje. Przycisk może zostać przypięty do dowolnej treści zawierającej film, zdjęcie lub tekst.
 
Przycisk „Przekaż datek” w nagłówku strony
Strony organizacji pozarządowych mogą dodać przycisk „Przekaż datek” w nagłówku swojej strony na Facebooku. Ludzie odwiedzają strony organizacji ponieważ są zainteresowani ich działalnością lub ze względu na aktualne wydarzenia, zatem umieszczony tam przycisk pozwala na łatwe i szybkie udzielenie wsparcia organizacji.
 
Przycisk „Przekaż datek” w transmisji na żywo
By w łatwy sposób zbierać dotacje w trakcie transmisji na żywo, ludzie i zweryfikowane strony organizacji mogą również dołączyć przycisk przekazania datku do transmisji - widzowie mogą udzielić wsparcia w jej trakcie a także po jej zakończeniu i umieszczeniu na stronie.

W ramach akcji charytatywnych organizowanych na Facebooku możliwe są także zbiórki urodzinowe. Osoby, które udostępniły informację o dacie swoich urodzin na Facebooku mają możliwość utworzenia zbiórki urodzinowej maksymalnie dwa tygodnie przed jej rozpoczęciem. Wystarczy wybrać organizację, na rzecz której użytkownik chce zbierać pieniądze i zaprosić przyjaciół do udzielenia wsparcia z tej okazji.
 
Według zapowiedzi wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są bezpłatne – serwis nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.
 
Według zapowiedzi wszystkie narzędzia Facebooka dla organizacji pozarządowych są bezpłatne – serwis nie pobiera żadnych opłat z tytułu pośrednictwa w zbieraniu datków.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...