facebook web

Złote Spinacze 2017: najwięcej statuetek i Tytanowy Spinacz dla Big Picture, Ryszard Solski z tytułem Gwiazdy PR

W tegorocznym konkursie Złote Spinacze najwięcej statuetek oraz Tytanowego Spinacza otrzymała agencja Big Picture. Nagrodę Gwiazdy PR dla najbardziej zasłużonej w rozwoju branży osoby powędrowała do Ryszarda Solskiego, prezesa Solski Communications.

W tym roku w 32 kategoriach konkursowych przyznano łącznie 77 spinaczy - 19 złotych, 26 srebrnych i 32 brązowe. Jedenaście nagród - najwięcej w konkursie - otrzymała agencja Big Picture. Komunikacja Plus zdobyła siedem spinaczy, po sześć trafiło do agencji Havas PR oraz Partner of Promotion. Po cztery nagrody zdobyły agencje Hill+Knowlton Strategies oraz Walk.
 
Przewodniczącą 72-osobowego jury tej edycji konkursu była Marta Pokutycka-Mądrala, dyrektorka komunikacji korporacyjnej oraz rzeczniczka prasowa w Nationale-Nederlanden.

W tym roku po raz pierwszy przyznano Nagrodę Publiczności, która trafiła do twórców projektu Premiera serialu kryminalnego Canal+ „Belfer” oraz Tytanowy Spinacz dla „najlepszego w konkursie”, którego zdobyła agencja Big Picture.
 
Od tego roku Związek Firm Public Relations będzie podczas gali ogłaszał nominacje do ZFPR Hall Of Fame. Po raz pierwszy wyróżnienie Gwiazda PR dla osoby szczególnie zasłużonej dla branży przyznano Ryszardowi Solskiemu, prezesowi Solski Communications.

Kategorie główne:

PR korporacyjny

BRĄZ

KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej - Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand

Łazarski - praktyczny wymiar kształcenia - Public Dialog, Uczelnia Łazarskiego

 

PR produktu

ZŁOTO

Przegapiony lot – VML, Starcom, Dfusion

SREBRO

Mamo, pić! - Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services

BRĄZ

#podajdalej – Traficar, Walk

 

Komunikacja antykryzysowa lub kryzysowa

ZŁOTO

ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu - Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny

SREBRO

Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni - Komunikacja Plus,  Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja

 

Public Affairs i Lobbying

ZŁOTO

Choroba? Pracuję z nią! - Be Communications, United PR, Pracodawcy RP

SREBRO

Pomoc dla chorego Konrada Krzemińskiego - Cohn & Wolfe

BRĄZ

#LookBeyondBorders - Big Picture, Amnesty International Polska, DDB&tribal

 

Kampania społeczna

ZŁOTO

Niewidzialni – Walk, Fundacja Kapucyńska

SREBRO

Polska zamienia się w słuch - Big Picture,  Polski Związek Głuchych, Value Media, Change/Serviceplan

BRĄZ

Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

 

Komunikacja wewnętrzna

ZŁOTO

RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations

SREBRO

Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska

Każdy ma w sobie Ż. Zmiana kultury w Grupie Żywiec. - Grupa Żywiec

BRĄZ

Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) - Attention Marketing

 

Event komercyjny

ZŁOTO

IEM Katowice 2017. Największe esportowe wydarzenie w historii  - Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL)

SREBRO

Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe

BRĄZ

Premiera Mitsubishi ASX 2017 - New Event Story

 

Event społeczny

SREBRO

#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam - Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion

BRĄZ

Samotne wyjście na boisko - Agencja Reklamowa Dziadek do orzechów

Weź je (na spacer) wszystkie! - Kava Studio

 

Launch produktu, usługi lub firmy

ZŁOTO

Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” - Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media

BRĄZ

Biała Gruba. Nowa kuchnia śląska pod mysłowickim ratuszem! - Pan Pikto

Semilac SPA for Men - Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media

 

Corporate Social Responsibility

ZŁOTO

Program edukacyjny „Od uprawy do potrawy” - Garden of Words, Tesco Polska

BRĄZ

Charytatywny Musical Dingo – UBS

Our People Round The World – eurobank, OSOM STUDIO

 

PR miejsca, miasta lub regionu

SREBRO

Dzielnica Wisła - John Pitcher, M. St. Warszawa, FleishmanHillard Polska

Dąbrowianie 2016. 100 lat. 100 fotografii. 100 historii - Media Partner

 

Social media

ZŁOTO

Przegapiony lot – VML, dFusion, Starcom

BRĄZ

przyPiwie.net - społeczność pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec

#LiniaProsta - Telewizja Lifetime

 

Business-to-Business PR

ZŁOTO

Biznesowa strona esportu – Mindspot, Turtle Entertainment Polska (ESL Polska), Newzoo

BRĄZ

Brick Award 2017 - Hill+Knowlton Strategies Poland

IV edycja Think Big - UPC Polska, MSLGROUP

 

PR finansowy i relacje inwestorskie

BRĄZ

FAMUR i Kopex - przejęcie wbrew rynkowi - Imago Public Relations, CC Group

 

Media relations

ZŁOTO

Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” - Havas PR, nc+

SREBRO

L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes - Big Picture, L'Oreal Paris Polska

BRĄZ

Conperio – relacje medialne trampoliną dla biznesu - Partner of Promotion

 

Employer Branding

ZŁOTO

10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! - Komunikacja Plus, Amazon Poland

SREBRO

Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska

Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International - Big Picture, Mondelez Polska

 

Content Marketing – Branded Content

ZŁOTO

Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS - Kanał na YouTube SWPS - Uniwersytet Humanistycznospołeczy

BRĄZ

Domifikacje.pl – Crowd Generated Content - Content Solutions

Pojednanie - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska

 

Custom Publishing

SREBRO

Dekorian Home. Twórcze spotkania z wnętrzami i designem - Home Sweet Home PR                   

Social newsletter dla pracowników Grupy Żywiec - Grupa Żywiec

 

Kategorie sektorowe:

Technologia, IT, telekomunikacja

SREBRO

10 000 pracowników potrzebnych od zaraz! - Komunikacja Plus, Amazon Poland

BRĄZ

#BEPRESENT - Hill+Knowlton Strategies Poland, Maxus Warszawa, DDB&tribal

Capsolutnie najważniejsi. Urodzinowa Capsuła czasu Capgemini – Linkleaders, Capgemini Polska

 

Finanse

ZŁOTO

Halo.Tato - Bank Zachodni WBK, Konrad Kruczkowski, haloziemia.pl

BRĄZ

Mastercard Capsule - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska, Posterscope Polska

Superfotelik - Chroni na bank - Made in PR, Nest Bank

 

Uroda, higiena i wellness

SREBRO

L’Oreal Paris oficjalnym Kreatorem Makijażu w Cannes - Big Picture, L'Oreal Paris Polska

Semilac SPA for Men - Havas PR, Nesperta – właściciel marki Semilac, Proxy Media

 

Sektor spożywczy

SREBRO

Mamo, pić! - Hill+Knowlton Strategies Poland, Coca-Cola Poland Services

BRĄZ

Nowe centrum badawczo-rozwojowe Mondelēz International - Big Picture, Mondelez Polska

 

Kultura i media

SREBRO

Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” - Havas PR, nc+, Isobar Poland Group, Rubicon Media          

BRĄZ

Koalicja Miast dla Kultury - Komunikacja Plus, Biuro Festiwalowe Impart 2016

Pojednanie - Dentsu Aegis Network Polska, Isobar Poland Group, Carat Polska             

 

Medycyna i zdrowie

ZŁOTO

Choroba? Pracuję z nią! - Be Communications, United PR, Pracodawcy RP

SREBRO

Maxigra Go - porozmawiajmy o seksie - Polpharma

Żywienie medyczne – Twoje posiłki w walce z chorobą - Nutricia Medyczna

 

Sport

ZŁOTO

KSW – od walki w klatkach do potężnej machiny biznesowej - Big Picture, KSW (Konfrontacja Sztuk Walki), MyLand

SREBRO

#BiegamDobrze, czyli biegam i pomagam - Fundacja „Maraton Warszawski” (FMW), Partner of Promotion

BRĄZ

Promowanie idei The World Games wśród Dolnoślązaków - Komunikacja Plus, Wrocławski Komitet Organizacyjny – Światowe Igrzyska Sportowe   

 

Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

ZŁOTO

Droga do Oscara - występują: Warsaw Spire i plac Europejski - Partner of Promotion, Ghelamco Poland          

SREBRO

Kolekcja IKEA PS 2017   IKEA - Garden of Words, Hash.FM, Kalicińscy.com

BRĄZ

RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations      

 

Przemysł i infrastruktura

ZŁOTO

Rozbiórka komina wrocławskiej elektrociepłowni - Komunikacja Plus, Zespół Elektrociepłowni Wrocławskich Kogeneracja

SREBRO

ekoENERGIA dla Krakowa – od kryzysu do sukcesu - Partner of Promotion, Krakowski Holding Komunalny     

BRĄZ

Program Dobrowolnych Odejść w RAFAKO (PDO) - Attention Marketing

 

Motoryzacja i transport

SREBRO

Traficar – Nowy rozdział w historii polskiej motoryzacji – Traficar, Walk

BRĄZ

Premiera Mitsubishi ASX 2017 - New Event Story                            

Pociąg pełen gwiazd - Łódzka Kolej Aglomeracyjna                      

 

NGO i sektor publiczny

SREBRO

#LookBeyondBorders - Big Picture, Amnesty International Polska

Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

BRĄZ

Polska zamienia się w słuch - Big Picture, Polski Związek Głuchych, Value Media,  Change/Serviceplan               

 

Kategorie specjalne

Kreatywność

ZŁOTO

Niewidzialni – Walk, Fundacja Kapucyńska

 

Efektywność

ZŁOTO

Kolęda syryjskich i polskich rodzin - Cohn & Wolfe, Grey Group Poland, Caritas Polska

 

Research&Insight

ZŁOTO

RocaTeam. Dołącz do najlepszych - Imago Public Relations, Research&Insight

 

Tytanowy Spinacz: BIG PICTURE

Gwiazda PR: Ryszard Solski

Nagroda Publiczności: Premiera serialu kryminalnego CANAL+ „BELFER” - Havas PR, nc+, Isobar Poland, Rubicon Media

 


Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Onet zamyka Blog.pl. „Efekt rosnącej roli mediów społecznościowych”. Serwis blogowy Blog.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) z końcem stycznia 2018 roku zostanie zamknięty. - To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet. ...

Polscy internauci w zagraniczych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię - najpopularniejszy AliExpress. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię - wynika z badania SW Research. 41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu...

Bitcoin przekracza cenę 15 tysięcy dolarów. „Psychologia rynku, korekta jest bliska”. Według czwartkowych danych rynkowych kryptowaluta Bitcoin przekroczyła historyczny próg ceny w wysokości 15 tysięcy dolarów. To oznacza, że kapitalizacja Bitcoina jest wyższa niż 256 miliardów dolarów. Jednak eksperci rynku finansowego nie kryją braku zaufania do Bitcoina. ...

Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści. W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę. ...

Wideo

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...