facebook web

Google Play usuwa aplikacje z reklamami na ekranie blokady smartfona. „Ostateczne rozwiązanie korzystne dla użytkowników”

Google wprowadził zmiany w regulaminie sklepu internetowego Google Play. Zgodnie z nimi z oferty będą usuwane aplikacje wyświetlające użytkownikom reklamy na ekranie blokady smartfona. - Google chcąc zarabiać na reklamach mobilnych musi dbać o ich jakość. Banery wyświetlane na ekranie blokady można określić jako malware, obecne rozwiązanie jest korzystne dla użytkowników, a reklamodawcy muszą poszukać innych sposobów monetyzacji - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobile.

Wprowadzając zmiany w regulaminie Google chce walczyć z aplikacjami, które podczas swojego funkcjonowania na ekranie blokady smartfona zamieszczają reklamy, co w dużym stopniu utrudnia korzystanie z urządzenia i powoduje irytację użytkowników.
 
W nowym regulaminie Google Play podkreślono, że reklamy na ekranie blokady nie mogą być stosowane przez żadne aplikacje, których jedynym zadaniem nie jest blokowanie ekranu urządzenia. Oznacza to w praktyce, że na zablokowanym wyświetlaczu nie mogą pojawić się reklamy w takich programach jak np. odtwarzacze muzyczne, antywirusy czy aplikacje do zarządzania plikami.
 
Google zastrzega też nieco szerzej, że w Google Play nie powinny pojawiać się aplikacje, które stosują sposoby monetyzacji zakłócające normalne i wygodne korzystanie ze smartfona lub tabletu przez użytkownika.
 
W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu aplikacji mobilnych nie mają wątpliwości co do motywów którymi kierował się Google wprowadzając nowy regulamin. Uważają też za oczywiste, że zmiany są korzystne dla użytkowników.
 
- Shady lock screen ad działa na prostej zasadzie -przy instalacji aplikacja umieszcza domyślny lock screen, który emituje reklamy. Przed odblokowaniem telefonu użytkownik widzi irytujący i nieoczekiwany przekaz - wyjaśnia Konrad Spoczyński, CEO Result Media. - Google stara się coraz bardziej zwiększać ruch na urządzeniach mobilnych. Jest to związane z faktem, że coraz częściej to telefon jest urządzeniem, za pomocą którego przeglądamy Internet. W Polsce to mobile generuje więcej zapytań w wyszukiwarce niż desktop.
 
Według naszego rozmówcy żeby zarabiać na reklamach emitowanych na urządzeniach mobilnych Google musi sprawić, aby reklamy nie były intruzywne, a internauci chętnie w nie klikali.
 
- Z tego powodu pojawiają się zalecenia, a w zasadzie wymuszenia na wydawcach, by serwisy miały swoje wersje mobilne -przypomina Konrad Spoczyński. - Na nich właśnie wyświetlane są reklamy bez błędów, a także eliminowane są uciążliwe formaty, które negatywnie wpływają na postrzeganie reklam. Google jako właściciel systemu Android chce być przyjazny dla użytkowników, aby zachować stały wzrost urządzeń właśnie z systemu Android. Aplikacje wykorzystujące namolne reklamy shady lock screen zostały zablokowane ze względu na dobro i wygodę użytkowników -przekonuje Spoczyński. W podobnym duchu zmiany wprowadzone w Google Play ocenia Bartosz Drozdowski, CEO Mobile Rockets.
 
- Generalnie powiadomienia wysyłane przez aplikacje a dotyczące zewnętrznych produktów i marek, tu opisane jako „lock screen ads” od dawna są w odwrocie -zauważa Drozdowski. - Zapewne w Polsce nie zyskały szerokiej popularności ze względu na niski zasięg. Ponadto, aplikacje które pozwalały na takie opcje reklamowe można określić jako malware. Google po prostu finalnie rozwiązuje sprawę, dodając zakaz takich praktyk do regulaminu. Jest to dobre dla użytkowników, natomiast z perspektywy reklamodawcy push w połączeniu z danymi o użytkowniku i geotargetowaniem jest na pewno skutecznym rozwiązaniem. W Polsce podobnie skutecznym, ale o dużym zasięgu są kampanie oparte na SMS/MMS/video MMS -zaznacza Drozdowski.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Koniec z botami na Facebooku?. W świetle afery Cambridge Analytica (CA), jeden z najpopularniejszych serwisów społecznościowych - Facebook - wprowadza duże zmiany. Jak z pewnością zauważyliście od pewnego czasu po wejściu na fanpage samoczynnie uaktywnia się okienko rozmowy messengerowej, gdzie możemy zadać pytania (nieraz wybrać też z listy najpopularniejszych), i porozmawiać z botem w oczekiwaniu na kontakt...

Jak Polacy korzystają z internetu w poszczególnych województwach?. W lutym 2018 roku średni dzienny czas poświęcony na przeglądanie internetu był najwyższy wśród mieszkańców Mazowsza. W województwie pomorskim odnotowano największy udział kobiet w sieci. Z kolei w Lubuskiem najwięcej internautów korzystało wyłącznie z urządzeń mobilnych. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Wideo

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...

W jaki sposób dostawcy oprogramowania będą chronić dane firm po wprowadzeniu RODO?. Korzystasz w firmie z narzędzi pakietu Microsoft Office? Pamiętaj, że zarówno na twojej poczcie, jak i w innych dokumentach znajdują się dane osobowe. Po 25 maja ich przechowywanie i przetwarzanie niezgodnie z przepisami RODO, może grozić wysokimi karami. ...

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...