facebook web

Google Play usuwa aplikacje z reklamami na ekranie blokady smartfona. „Ostateczne rozwiązanie korzystne dla użytkowników”

Google wprowadził zmiany w regulaminie sklepu internetowego Google Play. Zgodnie z nimi z oferty będą usuwane aplikacje wyświetlające użytkownikom reklamy na ekranie blokady smartfona. - Google chcąc zarabiać na reklamach mobilnych musi dbać o ich jakość. Banery wyświetlane na ekranie blokady można określić jako malware, obecne rozwiązanie jest korzystne dla użytkowników, a reklamodawcy muszą poszukać innych sposobów monetyzacji - oceniają dla serwisu Wirtualnemedia.pl eksperci rynku mobile.

Wprowadzając zmiany w regulaminie Google chce walczyć z aplikacjami, które podczas swojego funkcjonowania na ekranie blokady smartfona zamieszczają reklamy, co w dużym stopniu utrudnia korzystanie z urządzenia i powoduje irytację użytkowników.
 
W nowym regulaminie Google Play podkreślono, że reklamy na ekranie blokady nie mogą być stosowane przez żadne aplikacje, których jedynym zadaniem nie jest blokowanie ekranu urządzenia. Oznacza to w praktyce, że na zablokowanym wyświetlaczu nie mogą pojawić się reklamy w takich programach jak np. odtwarzacze muzyczne, antywirusy czy aplikacje do zarządzania plikami.
 
Google zastrzega też nieco szerzej, że w Google Play nie powinny pojawiać się aplikacje, które stosują sposoby monetyzacji zakłócające normalne i wygodne korzystanie ze smartfona lub tabletu przez użytkownika.
 
W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci segmentu aplikacji mobilnych nie mają wątpliwości co do motywów którymi kierował się Google wprowadzając nowy regulamin. Uważają też za oczywiste, że zmiany są korzystne dla użytkowników.
 
- Shady lock screen ad działa na prostej zasadzie -przy instalacji aplikacja umieszcza domyślny lock screen, który emituje reklamy. Przed odblokowaniem telefonu użytkownik widzi irytujący i nieoczekiwany przekaz - wyjaśnia Konrad Spoczyński, CEO Result Media. - Google stara się coraz bardziej zwiększać ruch na urządzeniach mobilnych. Jest to związane z faktem, że coraz częściej to telefon jest urządzeniem, za pomocą którego przeglądamy Internet. W Polsce to mobile generuje więcej zapytań w wyszukiwarce niż desktop.
 
Według naszego rozmówcy żeby zarabiać na reklamach emitowanych na urządzeniach mobilnych Google musi sprawić, aby reklamy nie były intruzywne, a internauci chętnie w nie klikali.
 
- Z tego powodu pojawiają się zalecenia, a w zasadzie wymuszenia na wydawcach, by serwisy miały swoje wersje mobilne -przypomina Konrad Spoczyński. - Na nich właśnie wyświetlane są reklamy bez błędów, a także eliminowane są uciążliwe formaty, które negatywnie wpływają na postrzeganie reklam. Google jako właściciel systemu Android chce być przyjazny dla użytkowników, aby zachować stały wzrost urządzeń właśnie z systemu Android. Aplikacje wykorzystujące namolne reklamy shady lock screen zostały zablokowane ze względu na dobro i wygodę użytkowników -przekonuje Spoczyński. W podobnym duchu zmiany wprowadzone w Google Play ocenia Bartosz Drozdowski, CEO Mobile Rockets.
 
- Generalnie powiadomienia wysyłane przez aplikacje a dotyczące zewnętrznych produktów i marek, tu opisane jako „lock screen ads” od dawna są w odwrocie -zauważa Drozdowski. - Zapewne w Polsce nie zyskały szerokiej popularności ze względu na niski zasięg. Ponadto, aplikacje które pozwalały na takie opcje reklamowe można określić jako malware. Google po prostu finalnie rozwiązuje sprawę, dodając zakaz takich praktyk do regulaminu. Jest to dobre dla użytkowników, natomiast z perspektywy reklamodawcy push w połączeniu z danymi o użytkowniku i geotargetowaniem jest na pewno skutecznym rozwiązaniem. W Polsce podobnie skutecznym, ale o dużym zasięgu są kampanie oparte na SMS/MMS/video MMS -zaznacza Drozdowski.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...