facebook web

Grupa RMF od nowego roku podnosi ceny reklam we wszystkich stacjach

Grupa RMF od 1 stycznia 2018 roku wprowadza nowy cennik reklamowy. Podwyżki obejmą stacje RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic, zmienią się również stawki za pakiety reklamowe.

Średnia cena pojedynczych spotów, emitowanych na antenie RMF FM została podniesiona o 9,3 proc. (z 9 972 zł do 10 899 zł), w RMF Maxxx o 8,1 proc. (z 2 286 zł do 2 472 zł), a w RMF Classic o 7,7% (z 952 zł na 1 025 zł).
 
Korekta cen obejmuje również pakiety, które nadal pozwalają na uzyskanie rabatów od sumy cenników stacji składowych. Pakiet RMF3D będzie droższy o 10 proc., RMF na Maxxxa o 8 proc., a RMF z Klasą o 3 proc.
 
Średnia cena pakietu RMF3D wyniesie od nowego roku 13 063 zł (dotychczas 11 977 zł), w RMF na Maxxxa 12 313 zł (11 287 zł), a w RMF z Klasą 11 576 zł (dotychczas 10 609 zł).

Według nowego cennika (bez podatku VAT), najwięcej w RMF FM reklamodawcy będą musieli zapłacić za spot w paśmie nadawanym od środy do piątku, w godzinach od 7:00 do 10:00 – 34,8 tys. zł. Na antenie RMF Maxx najdroższy pojedynczy spot kosztuje 5,5 tys. zł, obejmuje pasma w godzinach 7:00-9:00 oraz 15:00-18:00, od środy do piątku. W RMF Classic za jeden spot w paśmie od środy do piątku w godzinach 7:00-10:00 trzeba będzie od stycznia zapłacić 2,6 tys. zł.
 
- W 2017 roku nie zmienialiśmy cenników, robiła to natomiast nasza konkurencja, której wzrosty cen osiągały często poziom dwucyfrowy. Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych. Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w nowy 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy wszelakich ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości kopii do ceny itd. W nowych cennikach opisane są wszystkie te zasady, których będziemy bacznie pilnować - komentuje Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
 
W tym roku radio RMF Classic zwiększyło swój zasięg techniczny, uruchamiając nadajniki we Włocławku i w Płocku. Jak podaje w komunikacie Grupa RMF, dzienny zasięg jej stacji w okresie od marca do października wzrósł o 13 proc. do poziomu 10,1 mln słuchaczy.
 
- Rynek radiowy ma się naprawdę dobrze, po trzech kwartałach w naszej ocenie był na plusie rok do roku i podobnie radio jako medium skończy rok – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza.

- Rynek radiowy ma się naprawdę dobrze, po trzech kwartałach w naszej ocenie był na plusie rok do roku i podobnie radio jako medium skończy rok – komentuje dla portalu Wirtualnemedia.pl Tomasz Ramza.
 
W okresie od sierpnia do października br. RMF FM było liderem słuchalności stacji radiowych w Polsce z wynikiem 25,5 proc. udziałów w rynku.
 
W tym samym okresie, RMF Maxxx miało 3,6 proc., a RMF Classic 1,2 proc. udziałów. RMF FM jest także liderem rynku radiowego w Aglomeracji Śląskiej, Trójmieście, Krakowie czy Łodzi. To także najchętniej słuchana stacja wśród kadry zarządzającej, osób w wieku 25-59 lat, mieszkańców wsi i małych miast.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Onet zamyka Blog.pl. „Efekt rosnącej roli mediów społecznościowych”. Serwis blogowy Blog.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) z końcem stycznia 2018 roku zostanie zamknięty. - To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet. ...

Polscy internauci w zagraniczych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię - najpopularniejszy AliExpress. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię - wynika z badania SW Research. 41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu...

Bitcoin przekracza cenę 15 tysięcy dolarów. „Psychologia rynku, korekta jest bliska”. Według czwartkowych danych rynkowych kryptowaluta Bitcoin przekroczyła historyczny próg ceny w wysokości 15 tysięcy dolarów. To oznacza, że kapitalizacja Bitcoina jest wyższa niż 256 miliardów dolarów. Jednak eksperci rynku finansowego nie kryją braku zaufania do Bitcoina. ...

Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści. W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę. ...

Wideo

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...