facebook web

Burza wokół mBanku za odmowę wydania karty z tęczą, bank przyznaje się do błędu i przeprasza

Na Faceboku na profilu mBanku rozpętała się gorąca dyskusja po tym, jak bank odmówił jednej z klientek wydania spersonalizowanej karty z wizerunkiem tęczy. Pod naciskiem krytyki ze strony użytkowników Facebooka bank przeprosił tłumacząc się złą interpretacją regulaminu i zapowiedział wystawienie tęczowej karty.

Wśród oferowanych przez siebie usług mBank proponuje klientom m.in. możliwość spersonalizowania przez nich karty płatniczej poprzez zamieszczenie na niej konkretnego wzoru lub grafiki.
 
W środę przed południem na firmowym profilu mBanku pojawił się krytyczny wpis od jednej z jego klientek. Poinformowała ona, że bank odrzucił jej prośbę o wystawienie karty, na której miałby się znajdować wizerunek tęczy, która jest m.in. symbolem środowisk LGBT.
 
- Widzę, że mbank wpisuje się w najnowszy polski trend dyskryminacji i homofobii. Chciałam ustawić na swojej karcie spersonalizowanej taki oto obrazek zamieszczony niżej. Z jakiego powodu został odrzucony? Jest to zdjęcie łamiące paragraf 70, punkt 8, mówiący o tym czego nie może zawierać zdjęcie na karcie. Został wyszczególniony w rozmowie z Państwa konsultantem i uzasadnieniu 3) "tematyki prowokacyjnej i erotycznej, także z uwzględnieniem nagości" - napisała m.in. w swoim poście oburzona klientka mBanku zapowiadając jednocześnie rezygnację z usług firmy.
 
Wpis krytykujący mBank odbił się szerokim echem wśród użytkowników Facebooka. Wielu z nich było oburzonych stanowiskiem banku, choć nie brakowało też postów stających w obronie firmy.
 
W narastającej dyskusji głos zabrał także mBank widząc najwyraźniej zagrożenie kryzysem wizerunkowym firmy. W poście opublikowanym niedługo po wpisie klientki bank napisał m.in.: „W mBanku nie ma zgody na dyskryminację, także ze względu na orientację seksualną.”
 
Kilka godzin później w bardziej obszernym wpisie mBank przyznał się do błędu wyjaśniając całą sytuację niewłaściwą interpretacją regulaminu przez pracowników firmy. Bank obiecał wystawienie karty w takim kształcie, w jakim życzyła sobie tego klientka, zapowiedział też unikanie podobnych błędów w przyszłości.
 
- Regulamin wydawania kart, jaki obowiązuje w naszym banku, wskazuje kiedy możemy odmówić wydania karty. W naszej ocenie - pomimo początkowego błędu naszego pracownika - znak flagi nie jest znakiem o tematyce erotycznej czy prowokacyjnej lecz oznacza tożsamość seksualną. Dlatego nie wypełnia punktu 8.3 naszego regulamin. Ponadto, w tym zakresie realizujemy standard, jaki przewiduje Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej w art. 32. Przepis ten wskazuje, że wszyscy są wobec prawa równi i nikt nie może być dyskryminowany. Z kolei ochronę przed dyskryminacją z powodu tożsamości seksualnej przewiduje szereg przepisów polskiego prawa, na przykład prawo pracy. W przypadku wszystkich kolejnych wniosków o karty ze zdjęciem będziemy skrupulatnie i obiektywnie oceniać czy na dany wniosek możemy odpowiedzieć pozytywnie czy odmówić, stosując się do wartości, jakim hołdujemy w naszym banku - informuje Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...