facebook web

Burza wokół mBanku za odmowę wydania karty z tęczą, bank przyznaje się do błędu i przeprasza

Na Faceboku na profilu mBanku rozpętała się gorąca dyskusja po tym, jak bank odmówił jednej z klientek wydania spersonalizowanej karty z wizerunkiem tęczy. Pod naciskiem krytyki ze strony użytkowników Facebooka bank przeprosił tłumacząc się złą interpretacją regulaminu i zapowiedział wystawienie tęczowej karty.

Wśród oferowanych przez siebie usług mBank proponuje klientom m.in. możliwość spersonalizowania przez nich karty płatniczej poprzez zamieszczenie na niej konkretnego wzoru lub grafiki.
 
W środę przed południem na firmowym profilu mBanku pojawił się krytyczny wpis od jednej z jego klientek. Poinformowała ona, że bank odrzucił jej prośbę o wystawienie karty, na której miałby się znajdować wizerunek tęczy, która jest m.in. symbolem środowisk LGBT.
 
- Widzę, że mbank wpisuje się w najnowszy polski trend dyskryminacji i homofobii. Chciałam ustawić na swojej karcie spersonalizowanej taki oto obrazek zamieszczony niżej. Z jakiego powodu został odrzucony? Jest to zdjęcie łamiące paragraf 70, punkt 8, mówiący o tym czego nie może zawierać zdjęcie na karcie. Został wyszczególniony w rozmowie z Państwa konsultantem i uzasadnieniu 3) "tematyki prowokacyjnej i erotycznej, także z uwzględnieniem nagości" - napisała m.in. w swoim poście oburzona klientka mBanku zapowiadając jednocześnie rezygnację z usług firmy.
 
Wpis krytykujący mBank odbił się szerokim echem wśród użytkowników Facebooka. Wielu z nich było oburzonych stanowiskiem banku, choć nie brakowało też postów stających w obronie firmy.
 
W narastającej dyskusji głos zabrał także mBank widząc najwyraźniej zagrożenie kryzysem wizerunkowym firmy. W poście opublikowanym niedługo po wpisie klientki bank napisał m.in.: „W mBanku nie ma zgody na dyskryminację, także ze względu na orientację seksualną.”
 
Kilka godzin później w bardziej obszernym wpisie mBank przyznał się do błędu wyjaśniając całą sytuację niewłaściwą interpretacją regulaminu przez pracowników firmy. Bank obiecał wystawienie karty w takim kształcie, w jakim życzyła sobie tego klientka, zapowiedział też unikanie podobnych błędów w przyszłości.
 
- Regulamin wydawania kart, jaki obowiązuje w naszym banku, wskazuje kiedy możemy odmówić wydania karty. W naszej ocenie - pomimo początkowego błędu naszego pracownika - znak flagi nie jest znakiem o tematyce erotycznej czy prowokacyjnej lecz oznacza tożsamość seksualną. Dlatego nie wypełnia punktu 8.3 naszego regulamin. Ponadto, w tym zakresie realizujemy standard, jaki przewiduje Konstytucja Rzeczpospolitej Polskiej w art. 32. Przepis ten wskazuje, że wszyscy są wobec prawa równi i nikt nie może być dyskryminowany. Z kolei ochronę przed dyskryminacją z powodu tożsamości seksualnej przewiduje szereg przepisów polskiego prawa, na przykład prawo pracy. W przypadku wszystkich kolejnych wniosków o karty ze zdjęciem będziemy skrupulatnie i obiektywnie oceniać czy na dany wniosek możemy odpowiedzieć pozytywnie czy odmówić, stosując się do wartości, jakim hołdujemy w naszym banku - informuje Krzysztof Olszewski, rzecznik prasowy mBanku.

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Najnowsze

Onet zamyka Blog.pl. „Efekt rosnącej roli mediów społecznościowych”. Serwis blogowy Blog.pl (należący do Grupy Onet-RAS Polska) z końcem stycznia 2018 roku zostanie zamknięty. - To efekt rosnącej roli mediów społecznościowych, które - jako centrum tworzenia społeczności i wymiany myśli w internecie - przejęły rolę blogów - mówi Wirtualnemedia.pl Paweł Jurek, dyrektor zarządzający segmentem Onet. ...

Polscy internauci w zagraniczych e-sklepach kupują głównie odzież, elektronikę i biżuterię - najpopularniejszy AliExpress. Ponad połowa kupujących online ufa zagranicznym sprzedawcom w takim samym stopniu, jak krajowym. Najpopularniejszym kierunkiem e-zakupów transgranicznych są Chiny. Polscy internauci kupują za granicą ubrania, elektronikę i biżuterię - wynika z badania SW Research. 41% osób, które robią zakupy w sieci, skorzystało z oferty zagranicznych sklepów i serwisów internetowych w ciągu...

Bitcoin przekracza cenę 15 tysięcy dolarów. „Psychologia rynku, korekta jest bliska”. Według czwartkowych danych rynkowych kryptowaluta Bitcoin przekroczyła historyczny próg ceny w wysokości 15 tysięcy dolarów. To oznacza, że kapitalizacja Bitcoina jest wyższa niż 256 miliardów dolarów. Jednak eksperci rynku finansowego nie kryją braku zaufania do Bitcoina. ...

Osoby nieoglądające telewizji i używające AdBlocka intensywnie korzystają z internetu i chętnie płacą za treści. W Polsce jest 1,9 mln osób, którzy jednocześnie nie oglądają linearnej telewizji oraz używają AdBlocka - wynika z badania „Kontrreklamowi” agencji badawczej SW Research oraz ScreenLovers. Reklamodawcy do takich osób mogą jednak dotrzeć wieloma kanałami, m.in. poprzez social media, radio (zarówno FM jak i internetowe) oraz prasę. ...

Wideo

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...