facebook web

52 proc. reklam w polskim internecie emitowane w polu widzenia użytkowników, najlepiej widoczne wideo

Wśród reklam wyświetlanym polskim internautom na komputerach 52 proc. pojawiło się w w polu widzenia użytkowników, były tam widoczne średnio przez 11 sekund.

Według badania firmy Gemius we wrześniu br. polskim internautom korzystającym z sieci na komputerach wyemitowano ponad 30 mld reklam, co daje przeciętnie 1,3 tys. na każdego użytkownika. 76 proc. emisji przypadło na display, 19 proc. - na reklamy tekstowe, a 5 proc. na wideo.
 
W polu widzenia internautów wyświetlonych zostało 70,4 proc. reklam wideo, 53,4 proc. displayowych i 41,5 proc. tekstowych. Wszystkie te formaty były wyświetlane średnio przez 11 sekund.
 
W przypadku reklam display i wideo bardziej widoczne i były te emitowane na platformach społecznościowych niż w innych serwisach. Jeśli chodzi o display, to w social media w polu widzenia było 74,2 proc. emisji, a każdą trwała średnio 17,8 sekundy, a na pozostałych stronach te wskaźniki wyniosły 51,2 proc. i 10,2 sekundy. W przypadku spotów wideo w social media było to 65,2 proc. i 5,4 sekundy, a w innych serwisach - 72,3 proc. i 15,6 sekundy.
 
Jeśli chodzi o reklamy tekstowe, to najdłużej wyświetlane były te na portalach społecznościowych (średnio 10 sekund), a najlepiej widoczne - te w wyszukiwarkach (71 proc. emisji w polu widzenia internautów).
 
- Najdłużej w polu widzenia pozostają reklamy typu display w mediach społecznościowych i standardowe wideo emitowane między innymi w serwisach VoD. Obserwujemy ogromną różnicę w czasie oglądania reklam wideo w zależności od rodzaju stron internetowych: filmy reklamowe w serwisach społecznościowych oglądane są średnio niewiele ponad 5 sekund, podczas gdy na pozostałych stronach www prawie trzy razy dłużej, bo aż 15,64 sekundy - analizuje Marta Wiercińska, ekspert Gemiusa. – Reklamy wideo w mediach społecznościowych są też częściej wyświetlane poza polem widzenia internauty. Analizując viewability reklam w serwisach społecznościowych, widać ogromną rozbieżność pomiędzy wideo a display. Średni czas oglądania dla reklam wideo to około 5 sekund i prawie 18 sekund dla reklam display. Reklamy wideo w serwisach społecznościowych są też w większym odsetku wyświetlane poza polem widzenia internauty niż reklamy display - dodaje Wiercińska.

Przy ocenie viewability Gemius korzysta ze standardu IAB, według którego za widziane reklamy display uznaje te, których 50 proc. pikseli (dla reklam wielkoformatowych 30 proc.) znajduje się w polu widzenia internauty przez 1 sekundę. Z kolei w przypadku reklamy wideo 50 proc. pikseli musi się znajdować w polu widzenia użytkownika sieci przez minimum 2 sekundy odtwarzania filmu reklamowego. Analiza obejmuje dane z września br. zebrane wśród polskich internautów w wieku 7-75 lat korzystających z komputerów stacjonarnych i laptopów.

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...