facebook web

Facebook wycofa przycisk „Lubię to!” z aplikacji zewnętrznych producentów

Facebook zapowiedział, że od początku 2018 roku pozbawi zewnętrzne firmy możliwości umieszczania w ich aplikacjach przycisku „Lubię to!”. W zamian deweloperzy i wydawcy będą mogli zamieszczać własne ikony kierujące użytkowników do stron tych firm w aplikacji lub serwisie Facebooka.

O swoich planach Facebook poinformował na stronie przeznaczonej dla partnerów biznesowych zapowiadając że zmiany dotyczące przycisku „Lubię to!” zostaną wprowadzone od początku lutego 2018 r.
 
Zgodnie z zapowiedzią producenci aplikacji nie będą mogli w nich umieszczać przycisku „Lubię to!”, którego użycie skutkuje polubieniem konkretnej aplikacji czy np. artykułu określonego wydawcy na Facebooku, polubienia z kolei mają wpływ na pozycję treści w serwisie. Facebook zaznacza, że zmiana będzie dotyczyć deweloperów aplikacji przeznaczonej zarówno do systemu iOS, jak i Androida. Zapowiada też nowe rozwiązanie które udostępni partnerom. Zamiast ikony „Lubię to!” producenci aplikacji będą mogli umieszczać w nich swoje własne przyciski. Użycie ich spowoduje przeniesienie użytkownika na odpowiedni fanpage na Facebooku. Dopiero tam będzie możliwość polubienia konkretnej marki lub treści od wydawcy. Facebook nie wyjaśnia dokładnie jakie były motywy decyzji o wycofaniu przycisku „Like” z zewnętrznych aplikacji. Ogranicza się do ogólnego stwierdzenia, że stale zmienia rozwiązania na platformie poszukując najlepszych sposobów w jaki partnerzy serwisu mogą zwiększać swoje dotarcie do odbiorców i monetyzować oferowane przez siebie produkty.
 
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

Najnowsze

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Czy polskie firmy są przygotowane na kryzys?. Na ile polskie przedsiębiorstwa są przygotowane do odparcia kryzysu wizerunkowego? Na ten temat debatować będą naukowcy i przedstawiciele biznesu podczas konferencji „Kryzys w przedsiębiorstwie, przygotowanie, procedury i postępowanie”, która odbędzie się 25 maja na Uniwersytecie Warszawskim. Podczas wydarzenia zaprezentowane zostaną wyniki badań przeprowadzonych na wiodących...

Cele, klauzule i formularze w newsroomach i biurach prasowych czyli przygotowujemy komunikację firmy do RODO.   Bazy danych w działach komunikacji firm i agencjach PR to grupy list zawierające kontakty przeznaczone dla różnych projektów, dzielące media pod kątem różnych kryteriów lub grupujące innych odbiorców w otoczeniu firmy. ...

Wideo

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...

Debaty o #RODO - zaproszenie od dr Kaweckiego. Już niedługo rozpoczynamy cykl debat o tematyce RODO. Dowiecie się z nich, jak "Ochrona danych osobowych 2.0" zmieni sposoby działania wszystkich zbierających dane osobowe, w tym agencji PR. ...