facebook web

Facebook wycofa przycisk „Lubię to!” z aplikacji zewnętrznych producentów

Facebook zapowiedział, że od początku 2018 roku pozbawi zewnętrzne firmy możliwości umieszczania w ich aplikacjach przycisku „Lubię to!”. W zamian deweloperzy i wydawcy będą mogli zamieszczać własne ikony kierujące użytkowników do stron tych firm w aplikacji lub serwisie Facebooka.

O swoich planach Facebook poinformował na stronie przeznaczonej dla partnerów biznesowych zapowiadając że zmiany dotyczące przycisku „Lubię to!” zostaną wprowadzone od początku lutego 2018 r.
 
Zgodnie z zapowiedzią producenci aplikacji nie będą mogli w nich umieszczać przycisku „Lubię to!”, którego użycie skutkuje polubieniem konkretnej aplikacji czy np. artykułu określonego wydawcy na Facebooku, polubienia z kolei mają wpływ na pozycję treści w serwisie. Facebook zaznacza, że zmiana będzie dotyczyć deweloperów aplikacji przeznaczonej zarówno do systemu iOS, jak i Androida. Zapowiada też nowe rozwiązanie które udostępni partnerom. Zamiast ikony „Lubię to!” producenci aplikacji będą mogli umieszczać w nich swoje własne przyciski. Użycie ich spowoduje przeniesienie użytkownika na odpowiedni fanpage na Facebooku. Dopiero tam będzie możliwość polubienia konkretnej marki lub treści od wydawcy. Facebook nie wyjaśnia dokładnie jakie były motywy decyzji o wycofaniu przycisku „Like” z zewnętrznych aplikacji. Ogranicza się do ogólnego stwierdzenia, że stale zmienia rozwiązania na platformie poszukując najlepszych sposobów w jaki partnerzy serwisu mogą zwiększać swoje dotarcie do odbiorców i monetyzować oferowane przez siebie produkty.
 
W III kwartale 2017 roku Facebook zanotował przychody w wysokości ponad 10,3 mld dol., a zysk netto skoczył do 4,7 mld. Liczba użytkowników odwiedzających serwis co miesiąc przekracza obecnie 2 mld.

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...