facebook web

Jak dobrze pamiętamy słynne logo?

Każda firma przykłada dużą wagę do projektu swojego logo i określenia charakterystycznych barw. Nie sposób jednak pamiętać logo wszystkich marek, których produktów używamy na co dzień. Wszyscy kojarzymy za to logo tych wielkich. Czy aby na pewno? A jeśli tak, to jak dobrze?

Signs.com przeprowadziło badanie na ponad 150 mieszkańcach USA pomiędzy 20. a 70. rokiem życia mające pokazać, jak dobrze zapadają w pamięć logo 10 znanych marek: Apple’a, Adidasa, Burger Kinga, Domino's, 7-Eleven, Foot Lockera, Starbucksa, Walmarta, Targetu i IKEA. Badani mieli odtworzyć logo za pomocą odręcznego rysunku.

037_Branded_in_Memory_Ikea.png

Większość uczestników bez problemów poprawnie dobrała kolory. Gorzej było jednak z kształtami. To nic zaskakującego, ponieważ rzeczy zapadają nam w pamięć właśnie w kolejności: kolor, kształt, słowo. Samo określenie kolorów jednak nie wystarczy. Kluczem jest stworzenie i konsekwentne zachowywanie identyfikacji wizerunkowej, która w końcu utrwali się w umysłach konsumentów.

Mimo że część rysunków może powodować uśmiech na ustach, to chyba nie ma na świecie firmy, która nie chciałaby, żeby jej logo zostało zapamiętane tak „źle” jak ww. dziesiątki.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badania.

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...