facebook web

Jak dobrze pamiętamy słynne logo?

Każda firma przykłada dużą wagę do projektu swojego logo i określenia charakterystycznych barw. Nie sposób jednak pamiętać logo wszystkich marek, których produktów używamy na co dzień. Wszyscy kojarzymy za to logo tych wielkich. Czy aby na pewno? A jeśli tak, to jak dobrze?

Signs.com przeprowadziło badanie na ponad 150 mieszkańcach USA pomiędzy 20. a 70. rokiem życia mające pokazać, jak dobrze zapadają w pamięć logo 10 znanych marek: Apple’a, Adidasa, Burger Kinga, Domino's, 7-Eleven, Foot Lockera, Starbucksa, Walmarta, Targetu i IKEA. Badani mieli odtworzyć logo za pomocą odręcznego rysunku.

037_Branded_in_Memory_Ikea.png

Większość uczestników bez problemów poprawnie dobrała kolory. Gorzej było jednak z kształtami. To nic zaskakującego, ponieważ rzeczy zapadają nam w pamięć właśnie w kolejności: kolor, kształt, słowo. Samo określenie kolorów jednak nie wystarczy. Kluczem jest stworzenie i konsekwentne zachowywanie identyfikacji wizerunkowej, która w końcu utrwali się w umysłach konsumentów.

Mimo że część rysunków może powodować uśmiech na ustach, to chyba nie ma na świecie firmy, która nie chciałaby, żeby jej logo zostało zapamiętane tak „źle” jak ww. dziesiątki.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badania.

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...