facebook web

Jak dobrze pamiętamy słynne logo?

Każda firma przykłada dużą wagę do projektu swojego logo i określenia charakterystycznych barw. Nie sposób jednak pamiętać logo wszystkich marek, których produktów używamy na co dzień. Wszyscy kojarzymy za to logo tych wielkich. Czy aby na pewno? A jeśli tak, to jak dobrze?

Signs.com przeprowadziło badanie na ponad 150 mieszkańcach USA pomiędzy 20. a 70. rokiem życia mające pokazać, jak dobrze zapadają w pamięć logo 10 znanych marek: Apple’a, Adidasa, Burger Kinga, Domino's, 7-Eleven, Foot Lockera, Starbucksa, Walmarta, Targetu i IKEA. Badani mieli odtworzyć logo za pomocą odręcznego rysunku.

037_Branded_in_Memory_Ikea.png

Większość uczestników bez problemów poprawnie dobrała kolory. Gorzej było jednak z kształtami. To nic zaskakującego, ponieważ rzeczy zapadają nam w pamięć właśnie w kolejności: kolor, kształt, słowo. Samo określenie kolorów jednak nie wystarczy. Kluczem jest stworzenie i konsekwentne zachowywanie identyfikacji wizerunkowej, która w końcu utrwali się w umysłach konsumentów.

Mimo że część rysunków może powodować uśmiech na ustach, to chyba nie ma na świecie firmy, która nie chciałaby, żeby jej logo zostało zapamiętane tak „źle” jak ww. dziesiątki.

Zachęcamy do zapoznania się z pełnymi wynikami badania.

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...