facebook web

netPR.pl przygotowuje się na RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) nakłada na firmy szereg nowych obowiązków, których wypełnienie wymaga zdefiniowania nowych procesów i procedur oraz wykorzystania technologii informatycznych. Partner Fundacji netPR.pl, wychodząc naprzeciw tym zmianom, przystosowuje swoje narzędzia i funkcjonalności, aby wspierać biznes w komunikacji z mediami, inwestorami i klientami w nowych realiach.


RODO uporządkuje i ujednolici na terenie Unii Europejskiej sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych. Dotyczy to również branży public relations i komunikacji, która musi zacząć od inwentaryzacji swoich zbiorów danych i weryfikacji ich zgodności z nowym ustawodawstwem. Ważnym zadaniem będzie przygotowanie procedur zapewniających realizację praw osób, których dane są przetwarzane, ale też obowiązków względem organu nadzorczego.


Aby wypełnić wymogi rozporządzenia, firmy będą musiały stworzyć od nowa lub zaktualizować wiele procesów. Jednak nie będą tego w stanie zrobić bez odpowiedniego oprogramowania, które zagwarantuje między innymi rozliczalność danych i wspomoże w realizacji zadań określonych w RODO.

 

Prowadzimy konsultacje z naszymi klientami - specjalistami z branży komunikacji - po to, aby nasze narzędzia nie tylko były w pełni zgodne z nowym prawem, ale nadal gwarantowały komfort i efektywność pracy użytkownikom. Nowe regulacje to tylko okazja do tego, aby nasze oprogramowanie stało się jeszcze lepsze - mówi Marek Woźniak, CEO netPR.pl.


Konsultacje mają edukować w zakresie nowego ustawodawstwa specjalistów zajmujących się komunikacją, sygnalizować zmiany, które już pojawiają się w interfejsie oprogramowania netPR.pl i pomóc przygotować do pracy w warunkach nowego prawa od maja 2018 roku. W szczególności mają uświadomić potrzebę zaprojektowania dobrych procesów, pozwalających na sprawne wywiązywanie się z obowiązków narzuconych przez rozporządzenie, czyli bycia zgodnym "...w szczególności z zasadą uwzględniania ochrony danych w fazie projektowania oraz z zasadą domyślnej ochrony danych."


Szczególnie uciążliwe będzie sprawne realizowanie "prawa do bycia zapomnianym", "prawa do dostępu" czy "prawa do przenoszenia danych". Należy pamiętać również o wypełnieniu wymogów związanych z ujawnieniem, raportowaniem i badaniem naruszeń. Zgłoszenie naruszenia do organu nadzorczego powinno nastąpić w terminie do 72 godzin od ujawnienia naruszenia, zawierać określone informacje, a administrator danych będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji naruszeń.

 

Jeszcze do końca roku w interfejsie usługi będzie można zobaczyć pierwsze zmiany związane z nowym prawem. Oczywiście aktualizacje naszych narzędzi obejmą także aktualnych klientów. Nie pozostawimy ich samym sobie w obliczu tak istotnych zmian w prawie - uspokaja Mirosław Hankus, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój i bezpieczeństwo.


Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest nowoczesnym aktem prawnym, skonstruowanym w taki sposób, aby postęp techniczny nie powodował jego szybkiej dezaktualizacji. Stąd zawarte w rozporządzeniu ogólne określenia, wymóg oceny ryzyk związanych z przetwarzaniem i obowiązek wykazania przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem.


netPR.pl razem z fundacją internetPR.pl i redakcją infoWire.pl, przystąpiło do akcji informacyjnej, której celem jest wyjaśnianie wszelkich wątpliwości, jakie pojawiają się wokół nowej regulacji. Z pierwszymi publikacjami odczarowującymi temat RODO już teraz można zapoznać się w witrynach infoWire.pl, fundacji internetPR, a także na blogu netPR.pl. Począwszy od listopada br., we wszystkich nowych umowach, netPR.pl będzie gwarantować zapewnienie zgodności z wymogami RODO od dnia, kiedy przepisy będą miały zastosowanie.

 

Nasza rozmowa z drem Maciejem Kaweckim o RODO:

 
Materiały wideo do pobrania z darmową licencją na wykorzystanie treści znajdziesz na infoWire.pl.
 

Nasze publikacje o RODO:


Na podstawie informacji prasowej na stronie infoWire.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...