facebook web

netPR.pl przygotowuje się na RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) nakłada na firmy szereg nowych obowiązków, których wypełnienie wymaga zdefiniowania nowych procesów i procedur oraz wykorzystania technologii informatycznych. Partner Fundacji netPR.pl, wychodząc naprzeciw tym zmianom, przystosowuje swoje narzędzia i funkcjonalności, aby wspierać biznes w komunikacji z mediami, inwestorami i klientami w nowych realiach.


RODO uporządkuje i ujednolici na terenie Unii Europejskiej sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych. Dotyczy to również branży public relations i komunikacji, która musi zacząć od inwentaryzacji swoich zbiorów danych i weryfikacji ich zgodności z nowym ustawodawstwem. Ważnym zadaniem będzie przygotowanie procedur zapewniających realizację praw osób, których dane są przetwarzane, ale też obowiązków względem organu nadzorczego.


Aby wypełnić wymogi rozporządzenia, firmy będą musiały stworzyć od nowa lub zaktualizować wiele procesów. Jednak nie będą tego w stanie zrobić bez odpowiedniego oprogramowania, które zagwarantuje między innymi rozliczalność danych i wspomoże w realizacji zadań określonych w RODO.

 

Prowadzimy konsultacje z naszymi klientami - specjalistami z branży komunikacji - po to, aby nasze narzędzia nie tylko były w pełni zgodne z nowym prawem, ale nadal gwarantowały komfort i efektywność pracy użytkownikom. Nowe regulacje to tylko okazja do tego, aby nasze oprogramowanie stało się jeszcze lepsze - mówi Marek Woźniak, CEO netPR.pl.


Konsultacje mają edukować w zakresie nowego ustawodawstwa specjalistów zajmujących się komunikacją, sygnalizować zmiany, które już pojawiają się w interfejsie oprogramowania netPR.pl i pomóc przygotować do pracy w warunkach nowego prawa od maja 2018 roku. W szczególności mają uświadomić potrzebę zaprojektowania dobrych procesów, pozwalających na sprawne wywiązywanie się z obowiązków narzuconych przez rozporządzenie, czyli bycia zgodnym "...w szczególności z zasadą uwzględniania ochrony danych w fazie projektowania oraz z zasadą domyślnej ochrony danych."


Szczególnie uciążliwe będzie sprawne realizowanie "prawa do bycia zapomnianym", "prawa do dostępu" czy "prawa do przenoszenia danych". Należy pamiętać również o wypełnieniu wymogów związanych z ujawnieniem, raportowaniem i badaniem naruszeń. Zgłoszenie naruszenia do organu nadzorczego powinno nastąpić w terminie do 72 godzin od ujawnienia naruszenia, zawierać określone informacje, a administrator danych będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji naruszeń.

 

Jeszcze do końca roku w interfejsie usługi będzie można zobaczyć pierwsze zmiany związane z nowym prawem. Oczywiście aktualizacje naszych narzędzi obejmą także aktualnych klientów. Nie pozostawimy ich samym sobie w obliczu tak istotnych zmian w prawie - uspokaja Mirosław Hankus, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój i bezpieczeństwo.


Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest nowoczesnym aktem prawnym, skonstruowanym w taki sposób, aby postęp techniczny nie powodował jego szybkiej dezaktualizacji. Stąd zawarte w rozporządzeniu ogólne określenia, wymóg oceny ryzyk związanych z przetwarzaniem i obowiązek wykazania przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem.


netPR.pl razem z fundacją internetPR.pl i redakcją infoWire.pl, przystąpiło do akcji informacyjnej, której celem jest wyjaśnianie wszelkich wątpliwości, jakie pojawiają się wokół nowej regulacji. Z pierwszymi publikacjami odczarowującymi temat RODO już teraz można zapoznać się w witrynach infoWire.pl, fundacji internetPR, a także na blogu netPR.pl. Począwszy od listopada br., we wszystkich nowych umowach, netPR.pl będzie gwarantować zapewnienie zgodności z wymogami RODO od dnia, kiedy przepisy będą miały zastosowanie.

 

Nasza rozmowa z drem Maciejem Kaweckim o RODO:

 
Materiały wideo do pobrania z darmową licencją na wykorzystanie treści znajdziesz na infoWire.pl.
 

Nasze publikacje o RODO:


Na podstawie informacji prasowej na stronie infoWire.pl

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...