facebook web

netPR.pl przygotowuje się na RODO

Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO) nakłada na firmy szereg nowych obowiązków, których wypełnienie wymaga zdefiniowania nowych procesów i procedur oraz wykorzystania technologii informatycznych. Partner Fundacji netPR.pl, wychodząc naprzeciw tym zmianom, przystosowuje swoje narzędzia i funkcjonalności, aby wspierać biznes w komunikacji z mediami, inwestorami i klientami w nowych realiach.


RODO uporządkuje i ujednolici na terenie Unii Europejskiej sposób przetwarzania i ochrony danych osobowych. Dotyczy to również branży public relations i komunikacji, która musi zacząć od inwentaryzacji swoich zbiorów danych i weryfikacji ich zgodności z nowym ustawodawstwem. Ważnym zadaniem będzie przygotowanie procedur zapewniających realizację praw osób, których dane są przetwarzane, ale też obowiązków względem organu nadzorczego.


Aby wypełnić wymogi rozporządzenia, firmy będą musiały stworzyć od nowa lub zaktualizować wiele procesów. Jednak nie będą tego w stanie zrobić bez odpowiedniego oprogramowania, które zagwarantuje między innymi rozliczalność danych i wspomoże w realizacji zadań określonych w RODO.

 

Prowadzimy konsultacje z naszymi klientami - specjalistami z branży komunikacji - po to, aby nasze narzędzia nie tylko były w pełni zgodne z nowym prawem, ale nadal gwarantowały komfort i efektywność pracy użytkownikom. Nowe regulacje to tylko okazja do tego, aby nasze oprogramowanie stało się jeszcze lepsze - mówi Marek Woźniak, CEO netPR.pl.


Konsultacje mają edukować w zakresie nowego ustawodawstwa specjalistów zajmujących się komunikacją, sygnalizować zmiany, które już pojawiają się w interfejsie oprogramowania netPR.pl i pomóc przygotować do pracy w warunkach nowego prawa od maja 2018 roku. W szczególności mają uświadomić potrzebę zaprojektowania dobrych procesów, pozwalających na sprawne wywiązywanie się z obowiązków narzuconych przez rozporządzenie, czyli bycia zgodnym "...w szczególności z zasadą uwzględniania ochrony danych w fazie projektowania oraz z zasadą domyślnej ochrony danych."


Szczególnie uciążliwe będzie sprawne realizowanie "prawa do bycia zapomnianym", "prawa do dostępu" czy "prawa do przenoszenia danych". Należy pamiętać również o wypełnieniu wymogów związanych z ujawnieniem, raportowaniem i badaniem naruszeń. Zgłoszenie naruszenia do organu nadzorczego powinno nastąpić w terminie do 72 godzin od ujawnienia naruszenia, zawierać określone informacje, a administrator danych będzie zobowiązany do prowadzenia dokumentacji naruszeń.

 

Jeszcze do końca roku w interfejsie usługi będzie można zobaczyć pierwsze zmiany związane z nowym prawem. Oczywiście aktualizacje naszych narzędzi obejmą także aktualnych klientów. Nie pozostawimy ich samym sobie w obliczu tak istotnych zmian w prawie - uspokaja Mirosław Hankus, członek zarządu odpowiedzialny za rozwój i bezpieczeństwo.


Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych jest nowoczesnym aktem prawnym, skonstruowanym w taki sposób, aby postęp techniczny nie powodował jego szybkiej dezaktualizacji. Stąd zawarte w rozporządzeniu ogólne określenia, wymóg oceny ryzyk związanych z przetwarzaniem i obowiązek wykazania przetwarzania zgodnie z rozporządzeniem.


netPR.pl razem z fundacją internetPR.pl i redakcją infoWire.pl, przystąpiło do akcji informacyjnej, której celem jest wyjaśnianie wszelkich wątpliwości, jakie pojawiają się wokół nowej regulacji. Z pierwszymi publikacjami odczarowującymi temat RODO już teraz można zapoznać się w witrynach infoWire.pl, fundacji internetPR, a także na blogu netPR.pl. Począwszy od listopada br., we wszystkich nowych umowach, netPR.pl będzie gwarantować zapewnienie zgodności z wymogami RODO od dnia, kiedy przepisy będą miały zastosowanie.

 

Nasza rozmowa z drem Maciejem Kaweckim o RODO:

 
Materiały wideo do pobrania z darmową licencją na wykorzystanie treści znajdziesz na infoWire.pl.
 

Nasze publikacje o RODO:


Na podstawie informacji prasowej na stronie infoWire.pl

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...