facebook web

Fundacja Panoptykon z kampanią o prywatności w sieci

Fundacja Panoptykon rozpoczęła kampanię pod hasłem „Ktoś Cię namierzył!”. Jej celem jest uświadomienie internautom,, jak wygląda prywatność w sieci. Fundacja będzie chciała zmienić reguły dotyczące reklamy w internecie.


– Konsumenci nie muszą się na obecny stan rzeczy zgadzać. By uświadomić im skalę ingerencji w prywatność, sięgnęliśmy po mechanizmy, z których na co dzień korzystają działy marketingu – mówi Katarzyna Szymielewicz, Prezes Fundacji Panoptykon.

Kampania skierowana została do dwóch segmentów odbiorców, zidentyfikowanych na podstawie korelacji  słów  kluczowych z wąskim tematami w Google Display Network.  Osobom wyszukującym odpowiedzi na pytania związane – między innymi – z kłopotami w związkach, nastoletnią ciążą, kłopotami z dziećmi, serwowane są odpowiednie wersje kreacji wprost odwołujące się do trapiących je problemów. Użytkownicy zainteresowani tematyką prywatności w sieci (np. dziennikarze, aktywiści, programiści) zobaczą kreacje nawiązujące do tematyki śledzenia.


- By wzmocnić przekaz kampanii, grupy celowe zbudowaliśmy wokół popularnych i bolesnych tematów. Dla wielu osób na tyle intymnych, że szukają o nich informacji wyłącznie w Internecie, licząc na zachowanie pełnej anonimowości. Tym razem użytkownicy Internetu w Polsce, Anglii, Holandii oraz Belgii, zakwalifikowani  przez algorytm do jednego z segmentów odbiorców, zamiast reklamy środka rozwiązującego wszystkie ich problemy, zobaczą nasz banner – tłumaczy Szymielewicz – Naszym celem jest poruszenie użytkowników i wywołanie jak największego zainteresowania planowanymi zmianami prawnymi.

panoptykon-tracking.jpg

Kreacje wykorzystane w kampanii - graf. Fundacja Panoptykon


Nadchodzą zmiany w prywatności w sieci - ePrivacy


Już  19 października odbędzie się głosowanie nad rozporządzeniem w sprawie prywatności i łączności elektronicznej (tzw. Rozporządzenie ePrivacy) w komisji Parlamentu Europejskiego ds. wolności obywatelskich, sprawiedliwości i spraw wewnętrznych (LIBE). Rozporządzenie ePrivacy to drugi etap reformy ochrony danych osobowych, obok już przyjętego generalnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO). Jego przyjęcie ma odpowiedzieć na praktyczne wyzwania dla prywatności użytkowników związane ze sposobem funkcjonowania usług internetowych i urządzeń podłączonych do sieci. Jeśli chodzi o targetowaną reklamę, Rozporządzenie ePrivacy nie wprowadza rewolucji: już teraz na reklamę serwowaną przez tzw. strony trzecie (firmy, z którymi użytkownik nie ma bezpośredniej relacji) potrzebna jest zgoda. Nowe prawo proponuje jednak surowszą interpretację tej reguły i wyklucza możliwość domniemania takiej zgody z ustawień przeglądarki.


Zapoczątkowana przez Komisję Europejską reforma to szansa dla tych użytkowników, którzy chcą sami decydować, komu i w jakim celu (także reklamowym) będą udostępniać dane na swój temat. To także szansa dla firm gotowych na otwarty dialog z klientami o ich obawach i oczekiwaniach, jeśli chodzi o śledzenie i profilowanie w sieci.


O potencjalnych scenariuszach związanych z wdrożeniem Rozporządzenia ePrivacy, można dowiedzieć się więcej z raportu Fundacji Panoptykon „Śledzenie i profilowanie w sieci. W czym problem? Co się zmieni w prawie? Jak może wyglądać przyszłość?”.


Więcej informacji o kampanii i prywatności w sieci znajdziecie na stronie why-are-you-tracking.me/pl/

Nasz materiał o RODO - Wszystko, co chcieliście wiedzieć o RODO, ale baliście się zapytać

Najnowsze

Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza na spotkanie podsumowujące konsultacje RODO. Ministerstwo Cyfryzacji podsumowuje konsultacje społeczne ws. implementacji RODO do polskiego systemu prawnego. Przygotowuje również konferencję w tej sprawie, zgłaszać się można tylko do niedzieli. Na początku przyszłego tygodnia opublikujemy nasz wywiad z przedstawicielem Ministerstwa - doktorem Maciejem Kaweckim. Konsultacje RODO w mediach społecznościowych Proces wdrażanie...

Zalando z agencją Prêt-à-Porter PR. Prêt-à-Porter PR wygrała przetarg na obsługę internetowej platformy modowej Zalando. W ramach podjętej współpracy, agencja odpowiadać będzie za fashion PR, tj. współpracę i relacje z mediami modowymi i lifestylowymi. ...

Michał Siegieda nowym rzecznikiem prasowym spółki Wirtualna Polska Holding. Z dniem 1 listopada obowiązki rzecznika prasowego spółki Wirtualna Polska Holding obejmie Michał Siegieda. Ma odpowiadać za komunikację zewnętrzną. Na stanowisku zastąpi Katarzynę Szczepanik, która z końcem października odchodzi z WP. ...

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Wideo

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Komunikacja spółek giełdowych? Jeszcze dużo do zrobienia!. Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym akcji GPW w pierwszej połowie 2017 roku wzrósł gwałtowie z poziomu 13 do 18 proc. To dodatkowy argument dla spółek giełdowych aby lepiej komunikować się z inwestorami. ...

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu. Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść. ...

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?. Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. ...