facebook web

Polska 23. najbardziej wartościową marką świata

Polska znalazła się na 23. miejscu na 100 w rankingu najbardziej wartościowych marek narodowych. Najnowsze zestawienie sporządzone przez firmę doradczą Brand Finance nie przyniosło zasadniczych zmian na szczycie rankingu w porównaniu z poprzednią edycją.

Na 1. miejscu listy są Stany Zjednoczone, których wartość jako marki wynosi obecnie ponad 21,05 bln dol. Na podium znalazły się także Chiny (ponad 10,20 bln dol.) oraz Niemcy (z górą 4,02 bln dol.). W pierwszej dziesiątce nie nastąpiły rok do roku żadne poważniejsze zmiany z wyjątkiem ostatniej pozycji, na której znalazła się Korea Południowa zastępując Australię.

W tegorocznym rankingu Brand Finance Polska zajęła 23. miejsce z kwotą szacowaną na 571 mld dol. To oznacza słabszy wynika naszego kraju w porównaniu z rokiem ubiegłym, gdy Polska miała 21. pozycję. Obecna klasyfikacja Polski oznacza 10. pozycję naszego kraju w regionie Europy oraz 8. miejsce wśród państw należących do Unii Europejskiej. W innym zestawieniu obejmującym siłę marki danego kraju (na podstawie punktacji oceniającej m.in. jakość życia, wizerunek, bezpieczeństwo czy jakość prawodawstwa) Polska uplasowała się na 54. miejscu zdobywając 65,7 pkt. w porównaniu z 67,2 pkt. w ub.r. Najsilniejszymi krajowymi markami w br. okazały się według Brand Finance Singapur (92,9 pkt.), Szwajcaria (89,8 pkt.) oraz Zjednoczone Emiraty Arabskie (88,8 pkt.).

Cały raport w języku angielskim jest dostępny na stronie: www.brandfinance.com.

Najnowsze

Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza na spotkanie podsumowujące konsultacje RODO. Ministerstwo Cyfryzacji podsumowuje konsultacje społeczne ws. implementacji RODO do polskiego systemu prawnego. Przygotowuje również konferencję w tej sprawie, zgłaszać się można tylko do niedzieli. Na początku przyszłego tygodnia opublikujemy nasz wywiad z przedstawicielem Ministerstwa - doktorem Maciejem Kaweckim. Konsultacje RODO w mediach społecznościowych Proces wdrażanie...

Zalando z agencją Prêt-à-Porter PR. Prêt-à-Porter PR wygrała przetarg na obsługę internetowej platformy modowej Zalando. W ramach podjętej współpracy, agencja odpowiadać będzie za fashion PR, tj. współpracę i relacje z mediami modowymi i lifestylowymi. ...

Michał Siegieda nowym rzecznikiem prasowym spółki Wirtualna Polska Holding. Z dniem 1 listopada obowiązki rzecznika prasowego spółki Wirtualna Polska Holding obejmie Michał Siegieda. Ma odpowiadać za komunikację zewnętrzną. Na stanowisku zastąpi Katarzynę Szczepanik, która z końcem października odchodzi z WP. ...

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Wideo

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Komunikacja spółek giełdowych? Jeszcze dużo do zrobienia!. Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym akcji GPW w pierwszej połowie 2017 roku wzrósł gwałtowie z poziomu 13 do 18 proc. To dodatkowy argument dla spółek giełdowych aby lepiej komunikować się z inwestorami. ...

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu. Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść. ...

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?. Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. ...