facebook web

Zmiana przepisów prawa prasowego: 6 godzin na autoryzację

Sejmowa komisja kultury i środków masowego przekazu we wtorek jednogłośnie przyjęła rządowy projekt nowelizacji prawa prasowego. Obejmuje on m.in. istotne zmiany w autoryzacji tekstów. Brak autoryzacji przestaje być przestępstwem, a staje się wykroczeniem, zagrożonym karą grzywny do 5 tys. zł. Dodatkowo zmiany wprowadzają czas na autoryzację – do 6 godzin dla dzienników i portali internetowych oraz do 24 godzin dla czasopism. Oznacza to, że jeśli dziennikarz po tym czasie nie otrzyma informacji zwrotnej na przesłany do autoryzacji tekst, to uznaje go za zaakceptowany.

Zaproponowane zmiany to efekt wyroku Europejskiego Trybunału Praw Człowieka w Strasburgu z 2011 r., który wyraźnie dał wskazówkę, że obowiązujące przepisy są niezgodne z Europejską Konwencją Praw Człowieka i naruszają zasady funkcjonowania społeczeństwa demokratycznego, w którym wolność słowa jest wartością nadrzędną.

Według Iwony Śledzińskiej-Katarasińskiej, szefowej sejmowej komisji kultury i środków masowego przekazu, istnieją duże szanse na to, by proces legislacyjny nowego prawa prasowego zakończył się jeszcze w tym roku. Okres wejścia przepisów w życie ustalono na 14 dni od daty ich ogłoszenia.

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo