facebook web

Chatboty do roboty czyli co Warta robi na Messengerze

Chatbot to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji, sprawiającej wrażenie rozmowy z żywym człowiekiem. Z tego powodu wiązane jest często z zagadnieniem sztucznej inteligencji. W istocie, w swojej najczęstszej postaci wirtualnych asystentów  dalekie są od rozwiązań inteligentych. Są jednak ciekawą formą interaktywnej komunikacji, stwarzają interesujące możliwości dla firm, które zaczynają eksperymentować i wykorzystywać je. 

W 2016 roku jednym z głośniejszych przypadków wykorzystania Chatbota na Messengerze był case lini lotniczej KLM. Jeżeli ktoś rezerwował ostatnio loty w KLM, już wie że nie jest to eksperyment chyba szczególnie dużo wnoszący w komfort obsługi. /my kupowaliśmy bilety w KLM/. W ostatnich dniach podobny eksperyment zaproponowała Warta oferując klientom możliwość zgłoszenia szkody za pomocą Messengera wykorzystując do tego Chatbota. 

Wydaje się, że właśnie procedura zgłaszania szkody może być udanym zastosowaniem Chatbota, który jest w stanie przeprowadzić sprawnie po konkretnej procedurze zgłaszania szkody nie prowokując sprawdzania czy bot jest rzeczywiście inteligenty. Jakoś w takich zastosowaniach zależy od tego w jaki sposób taki kanał jest zintegrowany z innymi systemami firmy i czy jest możliwość przełączenia się na wsparcie zapewniane przez człowieka. Nie mieliśmy okazji testowania tego interfejsu ale wg. zewnień firmy to wszystko zostało uwzględnione.

Bot umożliwia:

• Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.

• Dstęp do bazy wiedzy  – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.

• kontakt – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.

Nowe rozwiazanie Warty na Facebooku jest odpowiedzią na potrzeby klientów, korzystających ze smartfonów oraz aplikacji Messenger. Teraz korzystanie z ubezpieczeń ma być jeszcze łatwiejsze.

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo