facebook web

Chatboty do roboty czyli co Warta robi na Messengerze

Chatbot to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji, sprawiającej wrażenie rozmowy z żywym człowiekiem. Z tego powodu wiązane jest często z zagadnieniem sztucznej inteligencji. W istocie, w swojej najczęstszej postaci wirtualnych asystentów  dalekie są od rozwiązań inteligentych. Są jednak ciekawą formą interaktywnej komunikacji, stwarzają interesujące możliwości dla firm, które zaczynają eksperymentować i wykorzystywać je. 

W 2016 roku jednym z głośniejszych przypadków wykorzystania Chatbota na Messengerze był case lini lotniczej KLM. Jeżeli ktoś rezerwował ostatnio loty w KLM, już wie że nie jest to eksperyment chyba szczególnie dużo wnoszący w komfort obsługi. /my kupowaliśmy bilety w KLM/. W ostatnich dniach podobny eksperyment zaproponowała Warta oferując klientom możliwość zgłoszenia szkody za pomocą Messengera wykorzystując do tego Chatbota. 

Wydaje się, że właśnie procedura zgłaszania szkody może być udanym zastosowaniem Chatbota, który jest w stanie przeprowadzić sprawnie po konkretnej procedurze zgłaszania szkody nie prowokując sprawdzania czy bot jest rzeczywiście inteligenty. Jakoś w takich zastosowaniach zależy od tego w jaki sposób taki kanał jest zintegrowany z innymi systemami firmy i czy jest możliwość przełączenia się na wsparcie zapewniane przez człowieka. Nie mieliśmy okazji testowania tego interfejsu ale wg. zewnień firmy to wszystko zostało uwzględnione.

Bot umożliwia:

• Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.

• Dstęp do bazy wiedzy  – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.

• kontakt – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.

Nowe rozwiazanie Warty na Facebooku jest odpowiedzią na potrzeby klientów, korzystających ze smartfonów oraz aplikacji Messenger. Teraz korzystanie z ubezpieczeń ma być jeszcze łatwiejsze.

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...