facebook web

Chatboty do roboty czyli co Warta robi na Messengerze

Chatbot to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji, sprawiającej wrażenie rozmowy z żywym człowiekiem. Z tego powodu wiązane jest często z zagadnieniem sztucznej inteligencji. W istocie, w swojej najczęstszej postaci wirtualnych asystentów  dalekie są od rozwiązań inteligentych. Są jednak ciekawą formą interaktywnej komunikacji, stwarzają interesujące możliwości dla firm, które zaczynają eksperymentować i wykorzystywać je. 

W 2016 roku jednym z głośniejszych przypadków wykorzystania Chatbota na Messengerze był case lini lotniczej KLM. Jeżeli ktoś rezerwował ostatnio loty w KLM, już wie że nie jest to eksperyment chyba szczególnie dużo wnoszący w komfort obsługi. /my kupowaliśmy bilety w KLM/. W ostatnich dniach podobny eksperyment zaproponowała Warta oferując klientom możliwość zgłoszenia szkody za pomocą Messengera wykorzystując do tego Chatbota. 

Wydaje się, że właśnie procedura zgłaszania szkody może być udanym zastosowaniem Chatbota, który jest w stanie przeprowadzić sprawnie po konkretnej procedurze zgłaszania szkody nie prowokując sprawdzania czy bot jest rzeczywiście inteligenty. Jakoś w takich zastosowaniach zależy od tego w jaki sposób taki kanał jest zintegrowany z innymi systemami firmy i czy jest możliwość przełączenia się na wsparcie zapewniane przez człowieka. Nie mieliśmy okazji testowania tego interfejsu ale wg. zewnień firmy to wszystko zostało uwzględnione.

Bot umożliwia:

• Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.

• Dstęp do bazy wiedzy  – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.

• kontakt – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.

Nowe rozwiazanie Warty na Facebooku jest odpowiedzią na potrzeby klientów, korzystających ze smartfonów oraz aplikacji Messenger. Teraz korzystanie z ubezpieczeń ma być jeszcze łatwiejsze.

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...