facebook web

Chatboty do roboty czyli co Warta robi na Messengerze

Chatbot to program komputerowy, którego zadaniem jest prowadzenie konwersacji, sprawiającej wrażenie rozmowy z żywym człowiekiem. Z tego powodu wiązane jest często z zagadnieniem sztucznej inteligencji. W istocie, w swojej najczęstszej postaci wirtualnych asystentów  dalekie są od rozwiązań inteligentych. Są jednak ciekawą formą interaktywnej komunikacji, stwarzają interesujące możliwości dla firm, które zaczynają eksperymentować i wykorzystywać je. 

W 2016 roku jednym z głośniejszych przypadków wykorzystania Chatbota na Messengerze był case lini lotniczej KLM. Jeżeli ktoś rezerwował ostatnio loty w KLM, już wie że nie jest to eksperyment chyba szczególnie dużo wnoszący w komfort obsługi. /my kupowaliśmy bilety w KLM/. W ostatnich dniach podobny eksperyment zaproponowała Warta oferując klientom możliwość zgłoszenia szkody za pomocą Messengera wykorzystując do tego Chatbota. 

Wydaje się, że właśnie procedura zgłaszania szkody może być udanym zastosowaniem Chatbota, który jest w stanie przeprowadzić sprawnie po konkretnej procedurze zgłaszania szkody nie prowokując sprawdzania czy bot jest rzeczywiście inteligenty. Jakoś w takich zastosowaniach zależy od tego w jaki sposób taki kanał jest zintegrowany z innymi systemami firmy i czy jest możliwość przełączenia się na wsparcie zapewniane przez człowieka. Nie mieliśmy okazji testowania tego interfejsu ale wg. zewnień firmy to wszystko zostało uwzględnione.

Bot umożliwia:

• Zgłoszenia szkody – korzystając z tego rozwiązania klient może w kilku intuicyjnych krokach zgłosić szkodę majątkową w Warcie, w tym z tytułu polisy OC komunikacyjnego. Liczba danych wpisywanych przez poszkodowanego została ograniczona do niezbędnego minimum. Po ich wypełnieniu klient otrzyma potwierdzenie zgłoszenia, a przez kolejne kroki może przejść korzystając z aplikacji Warta Mobile.

• Dstęp do bazy wiedzy  – to rozwiązanie umożliwia znalezienie odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania klientów dotyczące ubezpieczeń, procesów, obsługi klienta czy produktów Warty. Odpowiedzi dostępne są 24/7.

• kontakt – prosta ścieżka kontaktu z Wartą, w tym szybkie połączenie z infolinią Warty.

Nowe rozwiazanie Warty na Facebooku jest odpowiedzią na potrzeby klientów, korzystających ze smartfonów oraz aplikacji Messenger. Teraz korzystanie z ubezpieczeń ma być jeszcze łatwiejsze.

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...