facebook web

Komunikacja spółek giełdowych? Jeszcze dużo do zrobienia!

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym akcji GPW w pierwszej połowie 2017 roku wzrósł gwałtowie z poziomu 13 do 18 proc. To dodatkowy argument dla spółek giełdowych aby lepiej komunikować się z inwestorami. Dobra komunikacja przekłada się na płynność i lepsze notowania. 

Inwestorzy giełdowi potrzebują rzetelnych informacji o tym, w jaki sposób dana spółka prowadzi działalność. Dzięki temu mogą podejmować właściwe decyzje inwestycyjne. Dlatego też spółki notowane na giełdzie muszą dbać o komunikację z inwestorami, a ich podstawowym narzędziem są ich strony internetowe. Niestety wiele polskich firm ma z tym problem. 

Wprawdzie obrót informacjami giełdowymi jest regulowany prawnie, a GPW narzuca pewne wymogi, to jednak czasami po prostu za mało. Witryna inwestorska, to ważne dla inwestorów źródło dodatkowych informacji, pomocne przy podejmowaniu decyzji. To centrum informacji i treści, które powinno być dostępne przez urządzenie mobilne, które powinno być widać w social mediach, wyszukiwarkach i w końcu które powinno dostarczać inteligentne powiadomienia, także drogą mailową. 

Oczywiście komunikacja z inwestorami to nie tylko serwis inwestorski. Jednym z najpoważniejszych błędów spółek giełdowych w komunikacji z inwestorami jest nieodpowiadanie na ich pytania. Co gorsza, często nawet wtedy, gdy są one kierowane na adresy wskazane jako „kontakt dla inwestorów”.

To, jak kształtuje się komunikacja spółek giełdowych z inwestorami, jest sprawdzane w konkursie Złota Strona Emitenta organizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG). „Przez dziesięć lat trwania konkursu widzieliśmy dwie fazy. W pierwszych pięciu latach mieliśmy do czynienia z intensywnym wzrostem komunikacji internetowej. Strony internetowe stawały się coraz ciekawsze, coraz bogatsze, zawierały coraz więcej informacji dla inwestorów. Drugie pięć lat to trend zniżkowy. Z przykrością muszę stwierdzić, że dzisiaj wiele stron internetowych nie jest takich, jakie powinno być” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Mirosław Kachniewski, prezes SEG.

W skrajnych przypadkach na stronach internetowych spółek brakuje informacji wymaganych prawnie. Z czego wynika takie lekceważące podejście? Bardzo często z braku wiedzy jak takie narzędzie powinno działać aby nie być dodatkowym obciążeniem, ale wsparciem dla osób zajmujacych się investor relations.

Żródło: infoWire.pl

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo