facebook web

Komunikacja spółek giełdowych? Jeszcze dużo do zrobienia!

Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym akcji GPW w pierwszej połowie 2017 roku wzrósł gwałtowie z poziomu 13 do 18 proc. To dodatkowy argument dla spółek giełdowych aby lepiej komunikować się z inwestorami. Dobra komunikacja przekłada się na płynność i lepsze notowania. 

Inwestorzy giełdowi potrzebują rzetelnych informacji o tym, w jaki sposób dana spółka prowadzi działalność. Dzięki temu mogą podejmować właściwe decyzje inwestycyjne. Dlatego też spółki notowane na giełdzie muszą dbać o komunikację z inwestorami, a ich podstawowym narzędziem są ich strony internetowe. Niestety wiele polskich firm ma z tym problem. 

Wprawdzie obrót informacjami giełdowymi jest regulowany prawnie, a GPW narzuca pewne wymogi, to jednak czasami po prostu za mało. Witryna inwestorska, to ważne dla inwestorów źródło dodatkowych informacji, pomocne przy podejmowaniu decyzji. To centrum informacji i treści, które powinno być dostępne przez urządzenie mobilne, które powinno być widać w social mediach, wyszukiwarkach i w końcu które powinno dostarczać inteligentne powiadomienia, także drogą mailową. 

Oczywiście komunikacja z inwestorami to nie tylko serwis inwestorski. Jednym z najpoważniejszych błędów spółek giełdowych w komunikacji z inwestorami jest nieodpowiadanie na ich pytania. Co gorsza, często nawet wtedy, gdy są one kierowane na adresy wskazane jako „kontakt dla inwestorów”.

To, jak kształtuje się komunikacja spółek giełdowych z inwestorami, jest sprawdzane w konkursie Złota Strona Emitenta organizowanym przez Stowarzyszenie Emitentów Giełdowych (SEG). „Przez dziesięć lat trwania konkursu widzieliśmy dwie fazy. W pierwszych pięciu latach mieliśmy do czynienia z intensywnym wzrostem komunikacji internetowej. Strony internetowe stawały się coraz ciekawsze, coraz bogatsze, zawierały coraz więcej informacji dla inwestorów. Drugie pięć lat to trend zniżkowy. Z przykrością muszę stwierdzić, że dzisiaj wiele stron internetowych nie jest takich, jakie powinno być” – mówi w wywiadzie dla agencji informacyjnej infoWire.pl dr Mirosław Kachniewski, prezes SEG.

W skrajnych przypadkach na stronach internetowych spółek brakuje informacji wymaganych prawnie. Z czego wynika takie lekceważące podejście? Bardzo często z braku wiedzy jak takie narzędzie powinno działać aby nie być dodatkowym obciążeniem, ale wsparciem dla osób zajmujacych się investor relations.

Żródło: infoWire.pl

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...