facebook web

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu

Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść.

Marketing treści to w Polsce nadal świeża kwestia. Choć polskie firmy eksperymentują z tą formą marketingu raczej ostrożnie, to wyraźnie widać, że chcemy próbować i korzystać z tego potężnego narzędzia. Kwoty przeznaczane na ten rodzaj promocji może nie są najwyższe, ale stale rosną, co odzwierciedla zainteresowanie tematem.

Po co content, skoro jest reklama

Przekaz w stylu „U nas najtaniej! Kup! Skorzystaj!” jest męczący dla konsumentów i coraz mniej przekonujący dla firm. Szczególnie tych, którym najbardziej zależy na zbudowaniu długotrwałej relacji z Klientem i stworzeniu wokół swojej marki określonej społeczności. Tak zdefiniowane cele dużo skuteczniej osiąga się za pomocą… treści dobrze dopasowanych do odbiorców.

„Użytkownik ma chcieć być odbiorcą contentu. W tym tkwi cała tajemnica”

Tworzyć treści... ale jakie?

Marketerzy z całego świata udowodnili już, że content marketing sprawdza się w każdej branży. Nie wszędzie jednak zda egzamin ta sama strategia. Content może być zabawny, poradnikowy, inspirujący. Zanim jednak odpowiesz sobie na pytanie, jakie treści sprawdzą się w przypadku Twojej firmy, musisz ustalić, dla kogo chcesz je tworzyć.

„Musimy znaleźć użytkownika i wiedzieć, jak mu coś sprzedać – czy emocjami, czy racjonalnie? My staramy się naszym użytkownikom pomagać (…). Wiemy, że jeden artykuł z odpowiedzią na jakieś dręczące użytkowników pytanie może bardzo łatwo skończyć się zakupami bądź umówieniem wizyty w warsztacie” - mówi Erwin Wilczyński z Inter Cars SA

Wiedza o swoich odbiorcach przydaje się nie tylko w przypadku samych treści. Tworzony przez nas content może mieć przecież różną formę. I choć te bardziej wymagające (jak webinarium, infografika czy wideo) są zazwyczaj skuteczniejsze, ostateczną decyzję zawsze powinno podejmować się w kontekście tego, co będzie najodpowiedniejsze dla konkretnej grupy odbiorców. Aby zwiększyć zasięg naszych treści, dobrze jest też wykorzystywać różne kanały dystrybucji, zaczynając od najskuteczniejszych (własne strony internetowe czy blog), ale nie zapominając o profilach społecznościowych czy mailingu.

Chwilowy trend czy długofalowe rozwiązanie?

Trendy w branży zmieniają się w zawrotnym tempie, jednak prognozy dla content marketingu wydają się obiecujące. Bazą dla działań będzie rozwijanie coraz popularniejszego wideo i coraz lepsze kontekstowe dopasowanie treści do konkretnych odbiorców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

Norwegia przechodzi na radio cyfrowe, w Polsce radiowa cyfryzacja kuleje. Zgodnie z zapowiedziami Norwegia jako pierwszy kraj na świecie przeszła na cyfrowy sposób nadawania audycji radiowych. Decyzja dotyczy na razie jedynie rozgłośni obejmujących zasięgiem całe terytorium Norwegii, lokalne stacje do 2022 roku będą mogły nadawać korzystając z sygnału FM. ...

Konsumenci i marketerzy różnią się w ocenach spójności kampanii reklamowych. Zdaniem 89 proc. marketerów, strategie reklamowe w ramach ich kampanii są zintegrowane. Z tym poglądem zgadza się tylko 58 proc. konsumentów - wynika z badania Kantar Millward Brown. Najnowsze globalne opracowanie Kantar Millward Brown „The Art of Integration” z cyklu AdReaction, poświęcone zostało kampaniom reklamowym realizowanym w wielu kanałach komunikacyjnych. ...

Przyszłość mediów to wzrost konsumpcji wideo i smartfon w centrum cyfrowego świata. Internet mobilny, media cyfrowe oraz sztuczna inteligencja mają największy wpływ na rozwój rynku TMT (telekomunikacji, mediów, technologii) w Polsce. Centrum cyfrowego świata staje się smartfon, który jest nie tylko telefonem, ale i komputerem, telewizorem oraz routerem w jednym. ...

RODO może namieszać w marketingu internetowym, ograniczy wykorzystywanie danych o użytkownikach. Intencją RODO jest ograniczenie zakusów firm wykorzystujących dane konsumentów. Nie może to pozostać bez wpływu na tak zaawansowaną pod tym względem branżę jak marketing internetowy. To wymusi na branży uporządkowanie, a czasem ograniczenie wielu projektów opartych na danych - o wpływie RODO na marketing internetowy mówią portalowi Wirtualnemedia.pl Małgorzata Michalska, Tomasz...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...