facebook web

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu

Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść.

Marketing treści to w Polsce nadal świeża kwestia. Choć polskie firmy eksperymentują z tą formą marketingu raczej ostrożnie, to wyraźnie widać, że chcemy próbować i korzystać z tego potężnego narzędzia. Kwoty przeznaczane na ten rodzaj promocji może nie są najwyższe, ale stale rosną, co odzwierciedla zainteresowanie tematem.

Po co content, skoro jest reklama

Przekaz w stylu „U nas najtaniej! Kup! Skorzystaj!” jest męczący dla konsumentów i coraz mniej przekonujący dla firm. Szczególnie tych, którym najbardziej zależy na zbudowaniu długotrwałej relacji z Klientem i stworzeniu wokół swojej marki określonej społeczności. Tak zdefiniowane cele dużo skuteczniej osiąga się za pomocą… treści dobrze dopasowanych do odbiorców.

„Użytkownik ma chcieć być odbiorcą contentu. W tym tkwi cała tajemnica”

Tworzyć treści... ale jakie?

Marketerzy z całego świata udowodnili już, że content marketing sprawdza się w każdej branży. Nie wszędzie jednak zda egzamin ta sama strategia. Content może być zabawny, poradnikowy, inspirujący. Zanim jednak odpowiesz sobie na pytanie, jakie treści sprawdzą się w przypadku Twojej firmy, musisz ustalić, dla kogo chcesz je tworzyć.

„Musimy znaleźć użytkownika i wiedzieć, jak mu coś sprzedać – czy emocjami, czy racjonalnie? My staramy się naszym użytkownikom pomagać (…). Wiemy, że jeden artykuł z odpowiedzią na jakieś dręczące użytkowników pytanie może bardzo łatwo skończyć się zakupami bądź umówieniem wizyty w warsztacie” - mówi Erwin Wilczyński z Inter Cars SA

Wiedza o swoich odbiorcach przydaje się nie tylko w przypadku samych treści. Tworzony przez nas content może mieć przecież różną formę. I choć te bardziej wymagające (jak webinarium, infografika czy wideo) są zazwyczaj skuteczniejsze, ostateczną decyzję zawsze powinno podejmować się w kontekście tego, co będzie najodpowiedniejsze dla konkretnej grupy odbiorców. Aby zwiększyć zasięg naszych treści, dobrze jest też wykorzystywać różne kanały dystrybucji, zaczynając od najskuteczniejszych (własne strony internetowe czy blog), ale nie zapominając o profilach społecznościowych czy mailingu.

Chwilowy trend czy długofalowe rozwiązanie?

Trendy w branży zmieniają się w zawrotnym tempie, jednak prognozy dla content marketingu wydają się obiecujące. Bazą dla działań będzie rozwijanie coraz popularniejszego wideo i coraz lepsze kontekstowe dopasowanie treści do konkretnych odbiorców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo