facebook web

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?

Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. Ile internetu jest w telewizji? A ile telewizji w internecie? Co najważniejsze - czy odbiorcy na tym zyskają? 

Telewizja 2.0

To już się dzieje. Internet i telewizja coraz bardziej upodabniają się się do siebie.
Co z tego wynika? Programy telewizyjne oglądamy w internecie. VOD czy Ipla - te nazwy znamy już wszyscy. Z drugiej strony telewizja przestaje lekceważyć wideo z sieci - pokazuje widzom filmy z YouTuba i szuka w Internecie inspiracji dla swojej ramówki - tu mam na myśli przechodzenie produkcji typowo internetowych do telewizji.

Ten trend jest oczywiście dwustronny - największe portale internetowe coraz mocniej naśladują telewizję. Wzorują się nie tylko ramówką, np. wprowadzając pasmo programów na żywo (np. Onet TV), ale ściągają do siebie „byłe gwiazdy ekranu” - Tomasz Lis przeszedł do Onet.tv, a Maciej Orłoś znalazł pracę w WP tv.

Odpływ amatorszczyzny

Niewątpliwą zaletą wzajemnego przenikania się tych mediów jest profesjonalizacja wideo. Użytkownicy internetu nie chcą już oglądać kiepskiego wideo, zarówno pod względem jakości, jak i merytoryki.

„Zniknie ta moda, która teraz się utrzymuje, że to co pojawia się w internecie, nie musi wyglądać profesjonalnie. Będziemy szukać treści, które również wyglądają ładnie, czyli po pierwsze format. Po drugie treść - będziemy chcieli oglądać tych, którzy mają coś do powiedzenia.” - mówi Jarosław Kulczycki z NowaTV.

Youtuberzy inwestują w wideo

I właśnie ci, których historii chcemy słuchać - Youtuberzy czy influencerzy - coraz częściej doceniają siłę wysokiej jakości wideo. Aby nie stracić swoich odbiorców, najpopularniejsi z nich decydują się na profesjonalne tworzenie treści, które wspomagane jest przez sztab ludzi - researcherów, scenarzystów czy marketingowców. Nie powinno nas to dziwić. W końcu konkurencja na Youtubie robi się coraz większa, a profesjonalne wideo przekonuje nie tylko odbiorców, ale i reklamodawców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo