facebook web

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?

Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. Ile internetu jest w telewizji? A ile telewizji w internecie? Co najważniejsze - czy odbiorcy na tym zyskają? 

Telewizja 2.0

To już się dzieje. Internet i telewizja coraz bardziej upodabniają się się do siebie.
Co z tego wynika? Programy telewizyjne oglądamy w internecie. VOD czy Ipla - te nazwy znamy już wszyscy. Z drugiej strony telewizja przestaje lekceważyć wideo z sieci - pokazuje widzom filmy z YouTuba i szuka w Internecie inspiracji dla swojej ramówki - tu mam na myśli przechodzenie produkcji typowo internetowych do telewizji.

Ten trend jest oczywiście dwustronny - największe portale internetowe coraz mocniej naśladują telewizję. Wzorują się nie tylko ramówką, np. wprowadzając pasmo programów na żywo (np. Onet TV), ale ściągają do siebie „byłe gwiazdy ekranu” - Tomasz Lis przeszedł do Onet.tv, a Maciej Orłoś znalazł pracę w WP tv.

Odpływ amatorszczyzny

Niewątpliwą zaletą wzajemnego przenikania się tych mediów jest profesjonalizacja wideo. Użytkownicy internetu nie chcą już oglądać kiepskiego wideo, zarówno pod względem jakości, jak i merytoryki.

„Zniknie ta moda, która teraz się utrzymuje, że to co pojawia się w internecie, nie musi wyglądać profesjonalnie. Będziemy szukać treści, które również wyglądają ładnie, czyli po pierwsze format. Po drugie treść - będziemy chcieli oglądać tych, którzy mają coś do powiedzenia.” - mówi Jarosław Kulczycki z NowaTV.

Youtuberzy inwestują w wideo

I właśnie ci, których historii chcemy słuchać - Youtuberzy czy influencerzy - coraz częściej doceniają siłę wysokiej jakości wideo. Aby nie stracić swoich odbiorców, najpopularniejsi z nich decydują się na profesjonalne tworzenie treści, które wspomagane jest przez sztab ludzi - researcherów, scenarzystów czy marketingowców. Nie powinno nas to dziwić. W końcu konkurencja na Youtubie robi się coraz większa, a profesjonalne wideo przekonuje nie tylko odbiorców, ale i reklamodawców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...