facebook web

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?

Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. Ile internetu jest w telewizji? A ile telewizji w internecie? Co najważniejsze - czy odbiorcy na tym zyskają? 

Telewizja 2.0

To już się dzieje. Internet i telewizja coraz bardziej upodabniają się się do siebie.
Co z tego wynika? Programy telewizyjne oglądamy w internecie. VOD czy Ipla - te nazwy znamy już wszyscy. Z drugiej strony telewizja przestaje lekceważyć wideo z sieci - pokazuje widzom filmy z YouTuba i szuka w Internecie inspiracji dla swojej ramówki - tu mam na myśli przechodzenie produkcji typowo internetowych do telewizji.

Ten trend jest oczywiście dwustronny - największe portale internetowe coraz mocniej naśladują telewizję. Wzorują się nie tylko ramówką, np. wprowadzając pasmo programów na żywo (np. Onet TV), ale ściągają do siebie „byłe gwiazdy ekranu” - Tomasz Lis przeszedł do Onet.tv, a Maciej Orłoś znalazł pracę w WP tv.

Odpływ amatorszczyzny

Niewątpliwą zaletą wzajemnego przenikania się tych mediów jest profesjonalizacja wideo. Użytkownicy internetu nie chcą już oglądać kiepskiego wideo, zarówno pod względem jakości, jak i merytoryki.

„Zniknie ta moda, która teraz się utrzymuje, że to co pojawia się w internecie, nie musi wyglądać profesjonalnie. Będziemy szukać treści, które również wyglądają ładnie, czyli po pierwsze format. Po drugie treść - będziemy chcieli oglądać tych, którzy mają coś do powiedzenia.” - mówi Jarosław Kulczycki z NowaTV.

Youtuberzy inwestują w wideo

I właśnie ci, których historii chcemy słuchać - Youtuberzy czy influencerzy - coraz częściej doceniają siłę wysokiej jakości wideo. Aby nie stracić swoich odbiorców, najpopularniejsi z nich decydują się na profesjonalne tworzenie treści, które wspomagane jest przez sztab ludzi - researcherów, scenarzystów czy marketingowców. Nie powinno nas to dziwić. W końcu konkurencja na Youtubie robi się coraz większa, a profesjonalne wideo przekonuje nie tylko odbiorców, ale i reklamodawców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza na spotkanie podsumowujące konsultacje RODO. Ministerstwo Cyfryzacji podsumowuje konsultacje społeczne ws. implementacji RODO do polskiego systemu prawnego. Przygotowuje również konferencję w tej sprawie, zgłaszać się można tylko do niedzieli. Na początku przyszłego tygodnia opublikujemy nasz wywiad z przedstawicielem Ministerstwa - doktorem Maciejem Kaweckim. Konsultacje RODO w mediach społecznościowych Proces wdrażanie...

Zalando z agencją Prêt-à-Porter PR. Prêt-à-Porter PR wygrała przetarg na obsługę internetowej platformy modowej Zalando. W ramach podjętej współpracy, agencja odpowiadać będzie za fashion PR, tj. współpracę i relacje z mediami modowymi i lifestylowymi. ...

Michał Siegieda nowym rzecznikiem prasowym spółki Wirtualna Polska Holding. Z dniem 1 listopada obowiązki rzecznika prasowego spółki Wirtualna Polska Holding obejmie Michał Siegieda. Ma odpowiadać za komunikację zewnętrzną. Na stanowisku zastąpi Katarzynę Szczepanik, która z końcem października odchodzi z WP. ...

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Wideo

RODO: Czy nowe prawo lepiej ochroni nasze dane osobowe?. W maju 2018 r. zacznie obowiązywać unijne Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych (tzw. RODO). Oznacza to całkowicie nowe podejście do tego zagadnienia. Konsumenci zyskają więcej praw, natomiast przedsiębiorcy będą musieli skuteczniej chronić nasze dane. ...

Komunikacja spółek giełdowych? Jeszcze dużo do zrobienia!. Udział inwestorów indywidualnych w obrotach na rynku głównym akcji GPW w pierwszej połowie 2017 roku wzrósł gwałtowie z poziomu 13 do 18 proc. To dodatkowy argument dla spółek giełdowych aby lepiej komunikować się z inwestorami. ...

Użytkownik ma chcieć być odbiorcą treści - tajemnica content marketingu. Content marketing to rozwiązanie, które sprawdzi się wszędzie. Niezależnie, czy prowadzisz międzynarodową firmę, czy lokalny zakład masarski. Czy handlujesz papierem toaletowym, czy drukarkami 3D. Wystarczy dobry pomysł, przygotowana strategia i… dopasowana treść. ...

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?. Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. ...