facebook web

Przyszłość wideo. Telewizja w internecie czy internet w telewizji?

Wojna telewizji i internetu słabnie na sile. Nie mówi się już o śmierci starych mediów na rzecz nowych. Wręcz przeciwnie. Granice pomiędzy programami telewizyjnymi, a treściami wideo w Internecie powoli się zacierają. Ile internetu jest w telewizji? A ile telewizji w internecie? Co najważniejsze - czy odbiorcy na tym zyskają? 

Telewizja 2.0

To już się dzieje. Internet i telewizja coraz bardziej upodabniają się się do siebie.
Co z tego wynika? Programy telewizyjne oglądamy w internecie. VOD czy Ipla - te nazwy znamy już wszyscy. Z drugiej strony telewizja przestaje lekceważyć wideo z sieci - pokazuje widzom filmy z YouTuba i szuka w Internecie inspiracji dla swojej ramówki - tu mam na myśli przechodzenie produkcji typowo internetowych do telewizji.

Ten trend jest oczywiście dwustronny - największe portale internetowe coraz mocniej naśladują telewizję. Wzorują się nie tylko ramówką, np. wprowadzając pasmo programów na żywo (np. Onet TV), ale ściągają do siebie „byłe gwiazdy ekranu” - Tomasz Lis przeszedł do Onet.tv, a Maciej Orłoś znalazł pracę w WP tv.

Odpływ amatorszczyzny

Niewątpliwą zaletą wzajemnego przenikania się tych mediów jest profesjonalizacja wideo. Użytkownicy internetu nie chcą już oglądać kiepskiego wideo, zarówno pod względem jakości, jak i merytoryki.

„Zniknie ta moda, która teraz się utrzymuje, że to co pojawia się w internecie, nie musi wyglądać profesjonalnie. Będziemy szukać treści, które również wyglądają ładnie, czyli po pierwsze format. Po drugie treść - będziemy chcieli oglądać tych, którzy mają coś do powiedzenia.” - mówi Jarosław Kulczycki z NowaTV.

Youtuberzy inwestują w wideo

I właśnie ci, których historii chcemy słuchać - Youtuberzy czy influencerzy - coraz częściej doceniają siłę wysokiej jakości wideo. Aby nie stracić swoich odbiorców, najpopularniejsi z nich decydują się na profesjonalne tworzenie treści, które wspomagane jest przez sztab ludzi - researcherów, scenarzystów czy marketingowców. Nie powinno nas to dziwić. W końcu konkurencja na Youtubie robi się coraz większa, a profesjonalne wideo przekonuje nie tylko odbiorców, ale i reklamodawców.

 

Tekst pochodzi z blog.netPR.pl

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...