facebook web

Retargeting czyli dlaczego warto?

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce.

Retargeting może być najlepszym przyjacielem internetowego sprzedawcy. Jeśli będzie potrafił go wykorzystać, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych. Ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe a wtedy retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którego nie sfinalizowali. 

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem jeżeli chesz sprzedawać w internecie. 

1. Daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta. 

Kupujący wykazał zainteresowanie zakupem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting dyskretnie przypomnienie o niedokończonym zakupie i być może zachęci do powrotu,

2. Pzypomina i utrwala markę miejsca niedokończonej transakci.

Odwiedzamy sklepy sklepy internetowe bo jesteśmy zainteresowani zakupem ale porzucając koszyk bez dokonania płatności dalej jesteśmy potencjalnymi klientami bardziej skłonnymi do dokonania zakupu niż ktokolwiek inny. Wystarczy do nas wrócić z odpowiednio sprofilowaną ofertą a być może wtedy transakcja zakupu zostanie dokończona. 

3. Pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej 

Retargetingu sprawia, że marka zaczyna nas otaczać sprawiając wrażanie bardziej popularnej i liczacej się na rynku. Na pewno wartą przyjrzenia się jej kolejny raz. To buduje świadomość i sprawi, że przy kolejnym zakupie wrócą nawet jeżeli tym razem nie dokonają zakupu.

4. Jest efektywne kosztowo i zapewnia wysoki wynik ROI

Jeżeli trafiamy z naszym przekazem do osób którzy pojawili się na naszej stronie a nawet byli blisko zakupu to jednoznacznie trafiamy do osób istotnych z punktu widzenia naszych interesów - celniej. Ale myśląc o retargetingu warto wesprzeć się specjalistą bo łatwo o błedy. Jednym z nich jest takie ustawienie kampanii, która nie odpuszcza nam nawet po 2-3 miesiącach, kiedy zakup zwykle jest już dawno za nami. Jeden taki błąd i efektywność kosztowa drastycznie spada. Ale takich warunków krytycznych opłacalności tej formy reklamy jest więcej.

Retargeting jest formą reklamy internetowej, która dociera do osób które wczesniej odwiedziły witrynę firmy. W czasie wizyty osoba zostaje oznaczona. To pozwala na tworzenia reklam spersonalizowanych zawierać zdjęcie produktów, z których zakupu zrezygnował, promocyjną cenę lub opinię. 

Najnowsze

2/3 Polaków nie wie co to Black Friday. Niemal 2/3 polskich konsumentów twierdzi, że nie spotkało się wcześniej z określeniem Black Friday czy Czarny Piątek. Stąd też ponad 60 proc. z nich nie planuje skorzystać w tym roku z wyprzedaży z tej okazji. ...

Hakerzy wykradli dane 57 mln klientów Ubera. Firma zapłaciła okup. W październiku 2016 roku hakerzy wykradli dane 57 mln użytkowników Ubera - głównie pasażerów, ale także kierowców - ujawnił we wtorek, ponad rok po kradzieży, nowy szef amerykańskiej firmy Dara Khosrowshahi. ...

Już 59 proc. reklam display kupowanych w modelu programmatic, w Polsce wzrost o 40 proc.. W br. 59 proc. globalnych wydatków na internetowe reklamy display realizowane jest w modelu programatycznym. W 2019 roku ten wskaźnik będzie wynosił już 67 proc. - prognozuje agencja mediowa Zenith. Według analiz Zenith w br. wartość reklam wykupywanych w modelu programatycznym wyniesie 57,5 mld dolarów, natomiast w 2019 roku - 84,9 mld dolarów. ...

Mobilne strony w Polsce ładują się zbyt wolno, Google chce pomóc z nowym Test My Site. Według wewnętrznych testów przeprowadzonych przez Google mobilne strony polskich firm ładują się o wiele wolniej niż optymalne według ekspertów 3 sekundy. Najgorzej wypada pod tym względem branża technologiczna, najlepiej opieka medyczna, jednak żaden segment nie sprostał wymaganiom. ...

Wideo

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...

Jak przygotować firmę na wejście RODO?. Pod koniec maja 2018 roku, w życie wchodzi rozporządzenie RODO (Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych). Oznacza to, że przedsiębiorcy dostaną nowe obowiązki, jednocześnie nalezy pamiętać, że niewywiązanie się z nowych obowiązków może skutkować poważnymi konsekwencjami. ...

Ochrona danych osobowych 2.0 - rozmowa z Maciejem Kaweckim z Ministerstwa Cyfryzacji. Nie należy obawiać się RODO - tak twierdzi w rozmowie z Fundacją internetPR.pl doktor Maciej Kawecki z Ministerstwa Cyfryzacji. Prawnik wymienia korzyści dla obywateli oraz uspokaja przedsiębiorców. Materiał przygotowany we współpracy z partnerem Fundacji - agencją informacyjną infoWire.pl. ...