facebook web

Retargeting czyli dlaczego warto?

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce.

Retargeting może być najlepszym przyjacielem internetowego sprzedawcy. Jeśli będzie potrafił go wykorzystać, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych. Ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe a wtedy retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którego nie sfinalizowali. 

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem jeżeli chesz sprzedawać w internecie. 

1. Daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta. 

Kupujący wykazał zainteresowanie zakupem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting dyskretnie przypomnienie o niedokończonym zakupie i być może zachęci do powrotu,

2. Pzypomina i utrwala markę miejsca niedokończonej transakci.

Odwiedzamy sklepy sklepy internetowe bo jesteśmy zainteresowani zakupem ale porzucając koszyk bez dokonania płatności dalej jesteśmy potencjalnymi klientami bardziej skłonnymi do dokonania zakupu niż ktokolwiek inny. Wystarczy do nas wrócić z odpowiednio sprofilowaną ofertą a być może wtedy transakcja zakupu zostanie dokończona. 

3. Pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej 

Retargetingu sprawia, że marka zaczyna nas otaczać sprawiając wrażanie bardziej popularnej i liczacej się na rynku. Na pewno wartą przyjrzenia się jej kolejny raz. To buduje świadomość i sprawi, że przy kolejnym zakupie wrócą nawet jeżeli tym razem nie dokonają zakupu.

4. Jest efektywne kosztowo i zapewnia wysoki wynik ROI

Jeżeli trafiamy z naszym przekazem do osób którzy pojawili się na naszej stronie a nawet byli blisko zakupu to jednoznacznie trafiamy do osób istotnych z punktu widzenia naszych interesów - celniej. Ale myśląc o retargetingu warto wesprzeć się specjalistą bo łatwo o błedy. Jednym z nich jest takie ustawienie kampanii, która nie odpuszcza nam nawet po 2-3 miesiącach, kiedy zakup zwykle jest już dawno za nami. Jeden taki błąd i efektywność kosztowa drastycznie spada. Ale takich warunków krytycznych opłacalności tej formy reklamy jest więcej.

Retargeting jest formą reklamy internetowej, która dociera do osób które wczesniej odwiedziły witrynę firmy. W czasie wizyty osoba zostaje oznaczona. To pozwala na tworzenia reklam spersonalizowanych zawierać zdjęcie produktów, z których zakupu zrezygnował, promocyjną cenę lub opinię. 

Najnowsze

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Firma w Social Media – jakie medium społecznościowe wybrać?. Jeżeli zastanawiasz się, czy Twoja firma powinna być obecna w social media to odpowiedź brzmi: Tak! Liczba użytkowników na całym świecie cięgle wzrasta. Obecnie wynosi ok.  3,196 mld(!) i jest to o 13% więcej niż w roku ubiegłym[1]! Jak mówi polskie przysłowie „kuj żelazo póki gorące”, dlatego wykorzystaj popularność mediów społecznościowych. ...

DIMAQ Day: Kompetencje digitalowe kluczem do sukcesu komunikacji marketingowej.   Internet po RODO, strategia marketingowa w planowaniu komunikacji digital, generowanie „kalorycznych” leadów, zmiany na Facebooku i wykorzystanie zasięgów wydawców w social media, weryfikacja kampanii digital – zagadnienia botów, ad fraudu oraz viewability to tylko przykłady tematów, które będą poruszane podczas DIMAQ Day już 6 czerwca 2018 roku w Multikinie Złote Tarasy w Warszawie. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Wideo

Pracodawca wykorzystuje twój wizerunek? Musi mieć na to twoją zgodę. Kodeks pracy nie daje pracodawcy prawa do korzystania z wizerunku pracownika. Jeśli pracodawca chce ten wizerunek w jakichś celach (np. promocyjnych) wykorzystywać lub potrzebuje go z powodu charakteru prowadzonej działalności, musi uzyskać zgodę zatrudnionej osoby. ...

Wideokonferencje coraz popularniejsze. Czy wiesz, jak chronić swoje rozmowy przed hakerami?. Idea work-life balance cieszy się w Polsce sporą popularnością. Dotyczy to zwłaszcza osób młodych, które cenią sobie możliwość pracowania nie tylko w dowolnym czasie, lecz także dowolnym miejscu. Wiele firm coraz częściej jest w stanie spełniać oczekiwania tych pracowników, a to dzięki wykorzystywaniu nowoczesnych technologii, takich jak systemy wideokonferencyjne. ...

Chcesz wysyłać informacje prasowe dziennikarzom? Lepiej uzyskaj ich zgody. Wejście w życie RODO tuż, tuż. Część firm prawdopodobnie zastanawia się, czy po 24 maja będzie można bez obaw wysyłać informacje prasowe do dziennikarzy, czy też bezpieczniej będzie uzyskać na to ich zgody. ...

Źle prowadzona komunikacja zmniejsza potencjał sprzedażowy firm. Przez ostatnią dekadę oczekiwania dziennikarzy i konsumentów co do komunikacji prowadzonej przez marki mocno się zmieniły. W dzisiejszych czasach odbiorcy liczą głównie na to, że będzie ona kompletna, szybka i atrakcyjna. ...