facebook web

Retargeting czyli dlaczego warto?

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce.

Retargeting może być najlepszym przyjacielem internetowego sprzedawcy. Jeśli będzie potrafił go wykorzystać, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych. Ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe a wtedy retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którego nie sfinalizowali. 

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem jeżeli chesz sprzedawać w internecie. 

1. Daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta. 

Kupujący wykazał zainteresowanie zakupem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting dyskretnie przypomnienie o niedokończonym zakupie i być może zachęci do powrotu,

2. Pzypomina i utrwala markę miejsca niedokończonej transakci.

Odwiedzamy sklepy sklepy internetowe bo jesteśmy zainteresowani zakupem ale porzucając koszyk bez dokonania płatności dalej jesteśmy potencjalnymi klientami bardziej skłonnymi do dokonania zakupu niż ktokolwiek inny. Wystarczy do nas wrócić z odpowiednio sprofilowaną ofertą a być może wtedy transakcja zakupu zostanie dokończona. 

3. Pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej 

Retargetingu sprawia, że marka zaczyna nas otaczać sprawiając wrażanie bardziej popularnej i liczacej się na rynku. Na pewno wartą przyjrzenia się jej kolejny raz. To buduje świadomość i sprawi, że przy kolejnym zakupie wrócą nawet jeżeli tym razem nie dokonają zakupu.

4. Jest efektywne kosztowo i zapewnia wysoki wynik ROI

Jeżeli trafiamy z naszym przekazem do osób którzy pojawili się na naszej stronie a nawet byli blisko zakupu to jednoznacznie trafiamy do osób istotnych z punktu widzenia naszych interesów - celniej. Ale myśląc o retargetingu warto wesprzeć się specjalistą bo łatwo o błedy. Jednym z nich jest takie ustawienie kampanii, która nie odpuszcza nam nawet po 2-3 miesiącach, kiedy zakup zwykle jest już dawno za nami. Jeden taki błąd i efektywność kosztowa drastycznie spada. Ale takich warunków krytycznych opłacalności tej formy reklamy jest więcej.

Retargeting jest formą reklamy internetowej, która dociera do osób które wczesniej odwiedziły witrynę firmy. W czasie wizyty osoba zostaje oznaczona. To pozwala na tworzenia reklam spersonalizowanych zawierać zdjęcie produktów, z których zakupu zrezygnował, promocyjną cenę lub opinię. 

Najnowsze

"Legalność" kontaktów w komunikacji z mediami | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. II. Jeśli gromadziłeś kontakty medialne zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami, to prawdopodobnie możesz określić bazę mianem „legalnej”, czyli nieobciążonej wadami prawnymi. Przed tobą jednak pewien wysiłek związany z przystosowaniem jej do warunków po 24 maja 2018 roku i implementacją rozwiązań, które pomogą wywiązać się z obowiązków narzucanych przez nowe regulacje. ...

Skuteczne pozycjonowanie – na kim warto się wzorować?. Widoczność w Internecie to w XXI wieku jeden z fundamentów, na którym zbudować można sukces w biznesie. „Raport SEO 2017 – liderzy swoich branż” przygotowany przez Mayko pozwoli zapoznać się z listą serwisów przodujących pod względem skuteczności wyszukiwania w sieci. ...

Wprowadzenie | Konwalidacja baz danych w czasach RODO cz. I . Konwalidacja danych to sformułowanie, które zapewne zdobędzie dużą popularność w związku ze zmieniającym się prawem dotyczącym ochrony danych osobowych. Konwalidacja oznacza możliwość uzyskania pełnej wartości prawnej danych osobowych po 25 maja 2018 roku. ...

Czy firma może kontrolować aktywność pracowników w kanałach social media?.   Prawo pracy nie zawsze dotrzymuje kroku dynamicznie rozwijającej się technologii. W polskich przepisach brakuje szczególnych uregulowań, które określałyby zasady korzystania z portali społecznościowych przez pracowników. ...

Wideo

Rok 2018 w branży wideo. Czego możemy się spodziewać?. Obecnie rynek wideo coraz bardziej się profesjonalizuje. Ponadto małe, jak i duże firmy rezerwują większe budżety na tworzenie kontentu wideo. A ponieważ wielu użytkowników internetu blokuje reklamy – Polska zajmuje pierwsze miejsce w używaniu adblocka – warto tworzyć dobry kontent wideo. ...

Nowy obowiązek informacyjny – co oznacza dla przedsiębiorców?. Obowiązek informacyjny to kolejne zagadnienie, z którym powinni zapoznać się przedsiębiorcy przed wejściem w życie RODO. Na czym on polega i jak go wprowadzić do swojej firmy? Na te i inne pytania odpowiada Ewa Kurowska-Tober z kancelarii DLA Piper. Po pierwsze informować „Kiedy otrzymujemy dane nowej osoby, naszym obowiązkiem jako administratora danych osobowych [ADO] jest...

Co może grozić za naruszenie przepisów RODO?. Z dniem wejścia w życie Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO) każde naruszenie ochrony danych osobowych będzie musiało zostać zgłoszone do Urzędu Ochrony Danych Osobowych. Dodatkowo, w sytuacjach poważniejszych, firma będzie zobowiązana poinformować podmiot, którego te dane dotyczą. ...

RODO to dla firm nie tylko minusy. Przyczyni się do rozwoju przedsiębiorstw i zwiększy konkurencyjność na rynku. Za około pół roku, w zacznie obowiązywać RODO czyli Rozporządzenie Ogólne o Ochronie Danych Osobowych. Jest to też ostatni dzwonek dla firm, aby przygotować się na nowe przepisy. Rozporządzenie wprowadza wiele zmian, jednak nie wszystkie są negatywne. ...