facebook web

Retargeting czyli dlaczego warto?

Statystyki mówią same za siebie – tylko 2 proc. osób odwiedzających sklep internetowy dokonuje w nim zakupu. Pozostałe 98% opuszcza go z pustymi „rękoma”. Nic więc dziwnego, że wygenerowanie konwersji wśród tej grupy klientów to jedno z najważniejszych zadań, jakie stawiają przed sobą managerowie e-commerce.

Retargeting może być najlepszym przyjacielem internetowego sprzedawcy. Jeśli będzie potrafił go wykorzystać, z pewnością przyczyni się do wzrostu sprzedaży. Zadaniem retargetingu jest ponowne zaangażowanie w proces zakupowy niezdecydowanych. Ludzie po opuszczeniu sklepu przeglądają inne strony internetowe a wtedy retargeting spełnia rolę uprzejmego przypomnienia o zakupie, którego nie sfinalizowali. 

Cztery powody, dla których retargeting jest niezbędnym rozwiązaniem jeżeli chesz sprzedawać w internecie. 

1. Daje drugą szansę na przekonanie do zakupu zainteresowanego klienta. 

Kupujący wykazał zainteresowanie zakupem, a może nawet umieścił produkt w koszyku. Retargeting dyskretnie przypomnienie o niedokończonym zakupie i być może zachęci do powrotu,

2. Pzypomina i utrwala markę miejsca niedokończonej transakci.

Odwiedzamy sklepy sklepy internetowe bo jesteśmy zainteresowani zakupem ale porzucając koszyk bez dokonania płatności dalej jesteśmy potencjalnymi klientami bardziej skłonnymi do dokonania zakupu niż ktokolwiek inny. Wystarczy do nas wrócić z odpowiednio sprofilowaną ofertą a być może wtedy transakcja zakupu zostanie dokończona. 

3. Pomaga budować świadomość marki i przywiązanie do niej 

Retargetingu sprawia, że marka zaczyna nas otaczać sprawiając wrażanie bardziej popularnej i liczacej się na rynku. Na pewno wartą przyjrzenia się jej kolejny raz. To buduje świadomość i sprawi, że przy kolejnym zakupie wrócą nawet jeżeli tym razem nie dokonają zakupu.

4. Jest efektywne kosztowo i zapewnia wysoki wynik ROI

Jeżeli trafiamy z naszym przekazem do osób którzy pojawili się na naszej stronie a nawet byli blisko zakupu to jednoznacznie trafiamy do osób istotnych z punktu widzenia naszych interesów - celniej. Ale myśląc o retargetingu warto wesprzeć się specjalistą bo łatwo o błedy. Jednym z nich jest takie ustawienie kampanii, która nie odpuszcza nam nawet po 2-3 miesiącach, kiedy zakup zwykle jest już dawno za nami. Jeden taki błąd i efektywność kosztowa drastycznie spada. Ale takich warunków krytycznych opłacalności tej formy reklamy jest więcej.

Retargeting jest formą reklamy internetowej, która dociera do osób które wczesniej odwiedziły witrynę firmy. W czasie wizyty osoba zostaje oznaczona. To pozwala na tworzenia reklam spersonalizowanych zawierać zdjęcie produktów, z których zakupu zrezygnował, promocyjną cenę lub opinię. 

Najnowsze

Think Kong obsłuży NN Investment Partners TFI S.A.. Agencja Think Kong bedzie odpowiedzialna za wsparcie strategiczne oraz realizację działań content marketingowych i SEO, mających promować produkty inwestycyjne NN Investment Partners TFI.   Współpraca obejmuje także realizację kampanii z influencerami. ...

Krzysztof Ratnicyn w endorfina events. Krzysztof Ratnicyn objął stanowisko PR managera agencji endorfina events. Będzie odpowiedzialny za komunikację wewnętrzną i zewnętrzną, w tym media relation oraz wspieranie działań public relations klientów firmy eventowej.  Krzysztof Ratnicyn był poprzednio PR Managerem w Young & Rubicam Brands, gdzie odpowiadał za komunikację wewnętrzną tej grupy reklamowej. ...

Perspektywy rozwoju branży rozrywki i mediów w Polsce 2017-2021 - raport PwC. PwC prognozuje, że rynek mediów i rozrywki w Polsce będzie rozwijał się w tempie 3,3%rocznie i w 2021 r. osiągnie wartość niemal 11,5 mld dolarów. Na przełomie 2017 i 2018 roku może dojść do historycznej zmiany - wydatki na reklamę internetową w Polsce przekroczą tę na reklamę telewizyjną. ...

Nextlaw Global Public Affairs Network - sieć public affairs od Dentos. We wrześniu 2017 r. wystartowała międzynarodowa sieć agencji public affairs: "Nextlaw Global Public Affairs Network”. Została ona utworzona przez Dentons – największą firmę prawniczą świata. Grupa obejmuje 60 agencji oferujących usługi public affairs w ponad 100 krajach. ...

Wideo